تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 37027

لينک های جعلی سهام عدالت همچنان قرباني مي‌گيرند

لينک های جعلی سهام عدالت همچنان قرباني مي‌گيرند

رئيس پليس فتا استان از دستگيري فردی که با شگرد ارسال پيامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پيام رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کرد ، خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” بیان کرد: پيرو ارجاع پرونده يکي از شهروندان با موضوع

Print Friendly, PDF & Email

رئيس پليس فتا استان از دستگيري فردی که با شگرد ارسال پيامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پيام رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کرد ، خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” بیان کرد: پيرو ارجاع پرونده يکي از شهروندان با موضوع برداشت غير مجاز اينترنتي از حساب بانکي وی و نظر به حساسيت موضوع و فراگير شدن حوزه فيشينگ و بدافزار‌هاي متداول ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سايبري پليس فتا ا ستان اصفهان قرار گرفت .
وي افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم با شگرد ارسال پيامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پيام رسان واتساپ و هدایت شاکی به لینک جعلی، اطلاعات بانكي او را سرقت کرده و سپس اقدام به برداشت هاي غير مجاز از حساب او می کند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: همچنین تحقیقات نشان داد این متهم از افراد سابقه دار در برداشت های اینترنتی غیر مجاز از حساب های مردم است که فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و به صورت گسترده و حرفه اي اقدام به فيشينگ و برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي مردم مي کند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: سرانجام اقدامات فنی و تخصصي و رصد هوشمندانه، مخفيگاه متهم شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي، در یک عملیات ضربتی دستگير و در بازرسي از منزل وي آلات و ادوات جرم کشف شد .
رئيس پليس فتا استان اصفهان در خاتمه اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم ضمن عدم ورود به آدرس هاي اينترنتي مندرج در پيام هاي دريافتي از سرشماره هاي ناشناس، در صورت نياز به پرداخت وجه به صورت اينترنتي از اصالت و درستي آدرس درگاه هاي بانکي اطمينان حاصل نمايند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.