تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 37121

پلیس اصفهان

انهدام باند مخوف زورگیری از زنان کهنسال

انهدام باند مخوف زورگیری از زنان کهنسال

در عملیات مشترک پلیس آگاهی اصفهان و همدان:

انهدام باند مخوف زورگیری از زنان کهنسال

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان گفت: اعضاي باند 4 نفره ای که 20 میلیارد ریال طلاجات را از زنان کهنسال زورگیری کرده و متواری شده بودند در عملیات مشترک کارآگاهان این پلیس و پلیس آگاهی استان همدان دستگیر شدند.

به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ” حسين تُرکيان”  بيان داشت: در پي شکايت چندين نفر از خانم هاي مسن اصفهاني مبني بر اینکه چند مرد و یک زن جوان گوشي تلفن همراه و طلاجات آنان را به زور سرقت کردند موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت هاي به عنف پليس آگاهي استان اصفهان قرار گرفت.

وي با بیان اینکه سرقت های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود افزود: مال باختگان در تحقیقات انجام شده عنوان کردند که متهمان 4 نفر شامل 3 مرد و یک زن بودند که به وسیله خودرویی تحت پوشش مسافرکش آنها را سوار کرده و در بین راه با تهديد سلاح سرد طلاجاتشان را گرفته و آنها را پیاده می کردند.

یکی از مال باختگان که زنی سالخورده بود گفت: کنار خیابان ایستاده بودم و منتظر تاکسی بودم که یک دفعه یک خودروی مسافرکش کنارم توقف کرد یک مرد جلو و یک زن هم عقب خودرو بود، همه چیز طبیعی به نظر می رسید من هم سوار شدم، سر چهار راه مورد نظر که رسیدیم گفتم همین جا پیاده می شوم اما راننده گفت: اینجا نمیشه و بعد با چشماش اشاره ای به زنی که عقب نشسته بود کرد و او هم با دستش سرم را پایین کشید و یک چاقو را روی گلویم گذاشت و بعد هرچه انگشتر و النگوی طلا داشتم را از من گرفت و بعد مرا پیاده کرده و با سرعت فرار کرد. من از ترس بی حال شده و روی زمین افتادم تا اینکه مردم دورم را گرفتند و برایم آب آوردند و گفتند برو کلانتری و حتماً شکایت کن انشاء الله دزد ها گیر می افتند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: از آنجا که هر کدام از مال باختگان مشخصات متفاوتی از متهمان و خودروهایی که سوار شده بودند را ارائه می کردند کار شناسایی باند مذکور کمی سخت شده بود و نشان می داد که کارآگاهان با افرادی حرفه ای روبرو هستند که هر بار با یک نوع خودرو به شکار طعمه های خود در سطح شهر می پردازند.

سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: تحقیقات در خصوص این پرونده با دقت و ظرافت خاصی دنبال می شد تا اینکه سرانجام کارآگاهان سرنخ هایی از حضور متهمان در شهر همدان به دست آورده و بلافاصله طی هماهنگی با مرجع قضائی به این شهر رفته و در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر 4 متهم که برای انجام سرقت های مشابه به این شهر رفته بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان همگی غیر بومی و اهل یکی از استان های غربی کشور هستند گفت: سردسته این باند فردی سابقه دار است که به همراه همسر و 2 دوست خود اقدام به طراحی و اجرایی کردن نقشه سرقت از زنان کهنسال را می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقيقات انجام شده به 11 فقره زورگيري گوشي تلفن همراه و طلاجات و همچنین 7 فقره قاپ زني از شهروندان در شهر های اصفهان، خميني شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر 20 ميليارد ريال بوده است.

سرهنگ تركيان در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضائی و کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان و همچنین تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان که در كوتاه ترين زمان ممكن اعضای باند مذکور را شناسايي و دستگير کردند خاطر نشان کرد: با تکمیل شدن پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.