تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر : 37169

ابتلای سالانه ۲۲ هزار اصفهانی به زخم پای دیابتی

ابتلای سالانه ۲۲ هزار اصفهانی به زخم پای دیابتی

  رییس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۲۲ هزار نفر در این استان در هر سال به زخم پای دیابتی و عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند.   به گزارش دنیای اسرار:منصور سیاوش درنشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: حدود

Print Friendly, PDF & Email

 

رییس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۲۲ هزار نفر در این استان در هر سال به زخم پای دیابتی و عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند.

 

به گزارش دنیای اسرار:منصور سیاوش درنشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: حدود ۴۵۰ هزار نفر از افراد بالای ۲۵ سال در استان اصفهان دچار دیابت هستند که به طور میانگین در هر سال حدود پنج درصد آنها دچار زخم پای دیابتی می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: از بین افراد مبتلا به زخم پای دیابتی در استان ممکن است سالیانه در ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به قطع پا منجر شود.

 

سیاوش با بیان اینکه قطع پا سبب از کار افتادگی افراد و بروز مشکلات عدیده برای خانواده ها می‌شود، اظهار داشت: با توجه به عوارض ناشی از دیابت ، لازم است خانواده ها نسبت به پیشگیری از ابتلا به این بیماری و اصلاح سبک زندگی خود اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

 

این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم گفت: آمار دقیقتر نشان می دهد که حدود ۵۳۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در استان اصفهان به دیابت مبتلا هستند.

 

سیاوش با بیان اینکه حدود نیمی از افراد مبتلا به دیابت در دنیا از بیماری خود اطلاع ندارند، خاطرنشان کرد: این آمار در کشورمان ۲۵ درصد و در استان اصفهان ۱۶ درصد است که نشان می دهد وضعیت ما نسبت به میانگین جهانی بهتر است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ هزار نفر از افراد مبتلا به دیابت در استان اصفهان از بیماری خود اطلاع ندارند، گفت: حدود ۹۰ هزار نفر که از بیماری خود اطلاع دارند برای دریافت خدمات درمانی مراجعه نمی کنند.

 

سیاوش ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر دیابتی که از بیماری خود مطلع هستند نیز روند درمانی را بطور ناقص طی می‌کنند.

 

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم پیگیری روند درمانی در بین افراد مبتلا به دیابت، تصریح کرد: تعدادی از افراد نیز به « پری دیابت » یا همان « پیش دیابت » مبتلا هستند که باید اطلاع رسانی و مراقبت های لازم در این زمینه صورت گیرد تا از ابتلای قطعی آنها به دیابت در سال های آینده جلوگیری شود.

 

رییس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ابتلا به کووید ۱۹ میزان ابتلا به دیابت نوع یک را افزایش داد اما درباره تاثیر احتمالی واکسن های کرونا بر روی این بیماری، مباحث مُستند و اثبات شده ای وجود ندارد.

 

سیاوش تاکید کرد: اگر از هم اکنون برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ، اقدامات کارآمدی صورت نگیرد و مردم نیز نسبت به این موضوع توجه چندانی نداشته باشند در چند سال آینده باید هزینه های سنگینی برای این بیماری پرداخت کنیم.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.