تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر : 37630

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان :افتتاح ۳۰ پروژه در دهه فجربا اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان :افتتاح ۳۰ پروژه در دهه فجربا اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان

ناصر فتحی مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه افزود:آمار دانش آموزان استان اصفهان ۹۵۰هزار نفر است که ۷۸۰هزار نفر از این تعداد در مدارس دولتی و ۱۷۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی درحال تحصیل می باشند. وی با اشاره به ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان تصریح کرد: ۸۰

Print Friendly, PDF & Email

ناصر فتحی مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه افزود:آمار دانش آموزان استان اصفهان ۹۵۰هزار نفر است که ۷۸۰هزار نفر از این تعداد در مدارس دولتی و ۱۷۰ هزار نفر در مدارس غیر دولتی درحال تحصیل می باشند.

وی با اشاره به ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان تصریح کرد: ۸۰ درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین می‌باشد که ۶۰ طرح از این پروژه‌ها ورزشی می باشد.

فتحی با اشاره به اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸ متر مربع است افزود: سرانه متوسط کشوری ۵/۲ متر مربع است و در استان اصفهان ۵/۸ متر مربع می باشد که از سرانه متوسط کشوری بالاتر است. همچنین سرانه استاندارد فضای آموزشی ۹ منطقه در استان از سرانه کشوری پایین تر است که اغلب در حاشیه شهرها هستند.

او با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۲۵۰ پروژه در قالب هزار و ۲۲۰ کلاس با زیربنای ۲۰۰هزار متر مربع با اعتباری بالغ برهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده‌ است افزود: از این تعداد ۲۳۰‌ پروژه آموزشی و ۲۰ پروژه ورزشی بوده است.

وی همچنین به افتتاح ۳۰ باب مدرسه با ۱۵۵ کلاس در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: به این منظور 198 میلیارد تومان هزینه شده است که ۱۳ درصد از محل منابع دولتی، ۵۰ درصد مردمی و ۳۷ درصد بصورت مشارکتی تامین شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان از اقدامات شایسته دولت به استانداردسازی فضای آموزشی اشاره کرد و افزود: از تعداد23 هزار کلاس استان اصفهان تا کنون17 هزار کلاس استاندارد سازی شده است که سهم دولت سیزدهم از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ کلاس استاندارد سازی است.

وی با بیان اینکه طرح شهید پناهی با هدف طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل با حداقل ۱۰ دانش آموز شروع شده تصریح کرد: این طرح از سال ۱۴۰۱ اجرا شد و از ۷ مدرسه‌ای که مشمول این طرح بودند ۵ پروژه اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه،تجهیز و نوسازی هنرستان‌ها از اولویت‌های مهم دولت در برنامه ششم و هفتم است، خاطرنشان کرد: تمایل دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها افزایش یافته و بر همین اساس ساخت و توسعه هنرستان‌ها در اولویت سازمان نوسازی و مدارس است؛ البته هنرستان‌ها به دلیل وجود کارگاه‌های مختلف جزو پروژه‌های پرهزینه به شمار می‌آیند و به منابع متعددی نیاز دارند با این حال هم دولت و هم خیرین توسعه هنرستان‌ها را در دستور کار قرار دارند چون می‌دانند که رشد صنعت، کشور و دانش‌آموزان در گرو توسعه هنرستان‌هاست.

 

فتحی به تشریح فعالیت خیران مدرسه ساز و همکاری با سازمان پرداخت و گفت: با توجه به مشکلات فرونشست در استان، دولت وعده تخصیص 2هزارمیلیارد تومان اعتبار برای مقابله با این بحران را به استان اصفهان داده است اما تا این لحظه هیچ مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای مدارس در معرض خطر فرونشست واریز نشده است. ضمن آنکه برای مقاوم‌سازی، تعمیرات اساسی، جابه‌جایی و اقدامات دیگری در ۴۰ مدرسه در معرض تهدیدات فرونشست و تخریب، به 5هزار میلیاد ریال اعتبار نیاز است.

فتحی افزود: ۴۰ باب مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس و ۱۸ هزار دانش‌آموز در نواحی 4، 5، ۶ اصفهان و شهرستان‌های شاهین شهر، بُرخوار و فلاورجان بدلیل فرونشست زمین از مدار بهره‌برداری خارج شده است و دانش‌آموزان آنها به مدارس دیگر منتقل شده‌اند. چنانچه، با افزایش تراکم کلاس ها و چندنوبته شدن مدارس مواجه هستیم. البته سال گذشته با تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی، عملیات مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی در ۲۳ پروژه از ۴۰ باب مدرسه در معرض فرونشست آغاز شد که بین ۲۰ تا ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان یادآور شد: سال گذشته با تامین منابع مالی در حد ۸۰ میلیادرد تومان ، عملیات مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی ۲۳ پروژه از مجموع ۴۰ باب مدرسه در معرض فرونشست آغاز شد که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که امسال نیز200 میلیادرد تومان  از محل مدیریت بحران و منابع دولتی برای مدارس در معرض فرونشست استان تخصیص یابد که تا این لحظه هیچ مبلغی واریز نشده است.

 

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.