تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 37820

۷۴۳ کاندید ‌‌‌‌‌‌در استان اصفهان تأیید صلاحیت شدند

۷۴۳ کاندید ‌‌‌‌‌‌در استان اصفهان تأیید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان: ۷۴۳ کاندید در استان اصفهان تأیید صلاحیت شدند به گزارش دنیای اسرار::محمدرضا جان‌نثاری رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا به امروز، صلاحیت ۷۴۳ کاندید در استان تأیید شده است و ممکن است تعداد اندکی به این افراد افزوده شود.   وی افزود:هیچ‌گونه حفره

Print Friendly, PDF & Email

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

۷۴۳ کاندید در استان اصفهان تأیید صلاحیت شدند

به گزارش دنیای اسرار::محمدرضا جان‌نثاری رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تا به امروز، صلاحیت ۷۴۳ کاندید در استان تأیید شده است و ممکن است تعداد اندکی به این افراد افزوده شود.

 

وی افزود:هیچ‌گونه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم و براساس تقویم انتخابات و مُر قانون تمامی فرایندها پیش رفته است.

 

وی ادامه داد: نقطه شروع هر انتخابات، تعیین روز انتخابات است، این روز توسط شورای نگهبان و وزارت کشور توافق شده البته انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این مورد مستثنی است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: مطابق تعیین روز برگزاری انتخابات، تقویم انتخابات نیز چینش و تنظیم می‌شود.

 

جان‌نثاری افزود: تاکنون فرایند اجرای انتخابات در کشور و استان براساس تقویم انتخابات مطابق با مُر قانون اجرا شده است و این روند تا پایان انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: برخی اصلاحات قانون انتخابات در این دوره جدید بود که از جمله آن می‌توانیم به مرحله پیش ثبت‌نام، استفاده از امکانات دولتی به عدالت و تساوی برای کاندیدهای انتخابات و پیش‌بینی ساختار هیأت بررسی تبلیغات و هیأت اجرایی مرکزی انتخابات اشاره کنیم.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: هیچ‌گونه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم و براساس تقویم انتخابات و مُر قانون تمامی فرایندها پیش رفته است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، ضمن اشاره به ساختار برگزاری انتخابات، عنوان کرد: این ساختار بسیار منسجم است؛ در این راستا اجرای انتخابات توسط وزارت کشور دنبال می‌شود.

 

جان‌نثاری با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۶۲ هیأت اجرایی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: ۲۸ هیأت در مرکزی فرمانداری‌ها، ۲۸ هیأت در بخشداری‌های مستقل و ۶ هیأت برای اقلیت‌های دینی استان پیش‌بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که فرایند انتخابات را در سراسر استان انجام می‌دهند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص ترکیب شعب اخذ رأی استان، بیان کرد: دو هزار و ۴۸۶ شعبه اخذ رأی شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی همچنین دو هزار و ۷۶۸ شعبه به صورت ثابت و ۳۹۳ شعبه به صورت سیار در استان پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: در مرکز استان یک هیأت مرکزی نظارت استان داریم و در شهرستان‌ها نیز هیأت نظارت شهرستان و در بخش‌ها نیز نمایندگانی از هیأت‌های نظارت شهرستان در بخش‌های مستقل حضور دارند.

 

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: اگر مبنا را پیش ثبت‌نام قرار دهیم با افزایش و رشد استقبال از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته مواجه بودیم.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز فرایندها طی شده است و از ۳۷ نفری که برای این انتخابات ثبت‌نام کردند ۱۳ نفر مورد تأیید صلاحیت قرار گرفتند البته دو نفر به سایر استان‌ها انتقال یافتند و ۱۱ نامزد برای رقابت در استان اصفهان حضور دارند.

 

جان‌نثاری با بیان اینکه تبلیغات مجلس خبرگان ۲ هفته و تبلیغات مجلس شورای اسلامی یک هفته در نظر گرفته شده است، متذکر شد: یک روز قبل از انتخابات، تبلیغات مطلقاً ممنوع است و برای برگزاری انتخابات آماده می‌شویم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.