تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 37867

کاهش بار بیماریهای غیر واگیردار با تدوین برنامه جامع تغذیه  

کاهش بار بیماریهای غیر واگیردار با تدوین برنامه جامع تغذیه  

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برگزاری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران برنامه جامع تغذیه به منظور کاهش رشد بار بیماریهای غیر واگیردار و ناامنی غذایی تدوین خواهد شد.   به گزارش دنیای اسرار: دکتر غلامرضا عسگری در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: این کنگره با

Print Friendly, PDF & Email

 

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برگزاری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران برنامه جامع تغذیه به منظور کاهش رشد بار بیماریهای غیر واگیردار و ناامنی غذایی تدوین خواهد شد.

 

به گزارش دنیای اسرار: دکتر غلامرضا عسگری در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: این کنگره با شعار امنیت تغذیه ای پایدار برای رویارویی با سوء تغذیه و بیماریهای غیر واگیر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مشارکت انجمن علمی تغذیه ایران از 25 تا 27 بهمن ماه  برگزار میشود.

 

وی با بیان اینکه امنیت غذایی نقش مستقیمی در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیردار دارد، افزود: تلاش شده در این کنگره با دعوت از مدیران گروه ها و اساتید رشته تغذیه تمام دانشگاه های کشور و مهمان های خارجی به راهکارهای حل این معضل برسیم.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 3 هزار نفر در این کنگره ثبت نام کرده اند، افزود: این کنگره بزرگترین کنگره علمی در کشور طی 5 سال اخیر است که با مشارکت تمامی گروه های آموزشی  پزشکی و پیراپزشکی اعم از اساتید، کارشناسان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره می تواند زمینه تغییر فرهنگ تغذیه جامعه را فراهم سازد ، گفت: فرهنگ و ذائقه غذایی مردم طی 10 سال گذشته بسیار متفاوت  شده و باید به همان میزان سال وقت برای فرهنگ سازی صرف کرد تا شاهد  تغییر ذائقه مردم شد و تنها با تغذیه مناسب میتوان از رشد سرطان گوارش و کلون ( روده بزرگ)در کشور کاست.

 

وی به باورهای غلطی که در حوزه تغذیه وجود دارد اشاره کرد و افزود: مباحث تغذیه ای از سوی افراد غیر کارشناس به مردم القاء و مورد سوء استفاده قرار می گیرد که با طرح این  مسائل در کنگره های علمی تغذیه و استفاده از افراد مجرب و کاردان سیستم سلامت در حوزه سیاست های کلان کشور میتوان به راهکارهای علمی و عملی برای رفع شبهات دست یافت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.