تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۴
کد خبر : 34284

۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند

۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: ۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند. به گزارش دنیای اسرار:محمود اعتباری سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا با بیان

Print Friendly, PDF & Email

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار:محمود اعتباری سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا با بیان اینکه ایمنی مواد غذایی مسئله بسیار مهمی است،  اظهار کرد:  ارگان‌های مختلفی در ایمنی مواد غذایی نقش دارند و با نظارت کامل معاونت غذا و دارو بر روی تمام مراحل تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی از مزرعه تا سفره، غذای سالم به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی در خصوص مصرف غذاهای بسته‌بندی شده افزود: مصرف غذاهای سنتی که بدون بسته بندی و داشتن سیب سلامت است، از نظر ایمنی غذا تحت نظارت نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد:«غذای ایمن‌تر، سلامتی بهتر» شعار امسال روز جهانی ایمنی غذا است که در این ارتباط روز پنج شنبه همایشی با حضور مدیر کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی کشور برگزار می‌شود.

اعتباری ادامه داد: معاونت غذا و دارو در راستای تأمین و تولید باکیفیت ترین مواد غذایی و رسیدن به بالاترین سطح از ایمنی غذا گام برداشته است و از صفر تا صد مواد غذایی نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار جهانی ۱۰ درصد بیماری‌ها از طریق مواد غذایی بروز می‌کند، یادآور شد: از جمله بیماری‌های عفونی، باکتری‌ها، قارچی، ویروسی و آسیب‌های گوارشی است همچنین در بروز بیماری‌های غیر واگیردار همچون سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون نیز عدم ایمنی غذا نقش دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه غذای سالم است که شکر، نمک و چربی کمتری داشته باشند، تصریح کرد: ارتقا ایمنی غذا چشم انداز معاونت است و در همین راستا نیازمند آماده سازی زیرساخت‌هایی است که در این مسیر حرکت کردیم.

اعتباری تاکید کرد: تغییر شیوه زندگی برای رسیدن به ایمنی غذا مدنظر ما است و رسانه‌ها باید در عرصه مصرف غذاهای ایمنی به مردم باید ورود جدی‌تری یابند.

وی با بیان اینکه تضمین کیفیت نان مسئله مهمی است، خاطرنشان کرد: اگر همه نسبت به کیفیت نان، لبنیات و تمام مواد غذایی که مصرف می‌کنیم، حساس باشیم، این حساسیت در نهایت باعث ارتقای کیفیت می‌شود، چرا که تولیدکنندگان تولیدات خود را با واکنش نسبت به آن مردم تطبیق می‌دهند.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.