تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر : 38508

عملیات ایران بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» انجام شد

عملیات ایران بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» انجام شد

رئیس دانشگاه اصفهان: عملیات ایران بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» انجام شد رئیس دانشگاه اصفهان گفت: عملیات بامداد امروز سپاه بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» ضروری بود و موجب تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت به رهبری ایران شد. به گزارش دنیای اسراربه نقل از  ایرنا،

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه اصفهان:
عملیات ایران بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» انجام شد
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: عملیات بامداد امروز سپاه بر اساس اصول «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» ضروری بود و موجب تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت به رهبری ایران شد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از  ایرنا، حسین هرسیج عصر یکشنبه در بیست و ششمین جلسه شورای دانشگاه اصفهان افزود: هر ۲ اصل «بازدارندگی» و «مقابله به مثل» در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است و اسلام بر این تاکید دارد که مسلمانان در مقابله با دشمنان باید توانمندی خود اعم از نرم‌افزاری و سخت افزاری را که موجب بازدارندگی می‌شود، ارتقاء دهند و متناسب با جنایات انجام شده پاسخ قاطع به تجاوزکاران دهند.

وی گفت: سپاه اسلام کار بزرگی انجام داد و این اقدام در پاسخ به مطالبات مردم ایران بواسطه ارتکاب جنایات ماه‌های گذشته رژِیم اشغالگر در فلسطین اشعالی و کشورهای اطراف انجام شد.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی که آخرین آن حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و موجب شهادت سردار زاهدی و یارانش شد می‌طلبید کاری در قبال این اقدامات در جبهه مقاومت به رهبری ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: به لطف خدا، سپاه پاسداران پاسخی شایسته و متناسب و البته در حد محدود به این اقدامات داد تا رژیم صهیونیستی و حامیانش مُتنبه شوند.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: با وجود خوف عده‌ای در باره عواقب این عملیات، ایران توانست در حملاتش به اهداف مورد نظر که بی‌سابقه نیز بود، دست یابد.

هرسیج افزود: بعد از سال ۱۹۶۷ که چهار کشور عربی به رژیم صهیونبستی حمله کردند که البته موجب از دست دادن اراضی کشورهای مصر، اردن و سوریه شد این نخستین بار بود که به این صورت این رژیم از سوی جبهه مقاومت به رهبری ایران تنبیه می‌شد.

وی اضافه کرد: این عملیات به نحو شایسته‌ انجام گرفت و ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی که حمله به کنسولگری ایران از طریق آن انجام شده بود، ضرباتی وارد کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: این حمله برخلاف جنایات رژیم صهیونیستی بدون آنکه کوچکترین صدمه‌ای به مردم غیرنظامی، مدارس و بیمارستان‌ها وارد کند توانست اُبهت، هیبت و هیمنه این رژیم پوشالی رژیم صهیونیسی را بشکند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

بر اساس تصاویر منتشر شده، این حمله نظامی در نوع بی‌نظیر بود زیرا ایران برای نخستین بار در عملیات‌ خود از کلاهک‌های بارشی استفاده کرد.

استفاده از این کلاهک‌ها به سردرگمی بیشتر سامانه‌های پدافندی دشمن منجر می‌شود و این در حالی بود که موشک‌های ایرانی از سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» نیز با موفقیت عبور کرد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیماهای جنگنده‌ خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی دارد و نزدیک به یکهزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی در آن مشغول تحصیل هستند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان