تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر : 38745

اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد

اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد

عضو شورای روانشناسی استان اصفهان: اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد عضو شورای روانشناسی استان اصفهان گفت: اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد. به گزارش دنیای اسرار:لعلی در نشست خبری خیریه پارکینسون اصفهان با اصحاب رسانه گفت: بیماری پارکینسون یک بیماری مغز و اعصاب همچون

Print Friendly, PDF & Email

عضو شورای روانشناسی استان اصفهان:

اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد

عضو شورای روانشناسی استان اصفهان گفت: اولین و تنها خیریه بیماران پارکینسون کشور در اصفهان قرار دارد.

به گزارش دنیای اسرار:لعلی در نشست خبری خیریه پارکینسون اصفهان با اصحاب رسانه گفت: بیماری پارکینسون یک بیماری مغز و اعصاب همچون بیماری آلزایمر و ام اس است که بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود.

وی بیان داشت:هرچند در سنین پایین و حتی ۳۰ سالگی هم بروز می‌کند و در واقع یک اختلال عصبی است که قسمتی از مغز به نام جسم سیاه را درگیر و سلول‌های آن تخریب می‌گردد .

لعلی ادامه داد: علت پارکینسون تا به امروز ناشناخته است ولی ثابت گردیده افرادی که بیشتر با آفت کش‌ها در ارتباط هستند دچار این عارضه می‌گردند.

عضو شورای روانشناسی استان اصفهان کار برای این بیماران را یک کار تیمی دانست و اظهار داشت:برای درمان این بیماران علاوه بر نیاز به پزشک متخصص مغز و اعصاب، متخصصین روانشناسی، گفتار درمان، کاردرمان ، فیزیوتراپ ومددکاران اجتماعی نیاز است .

لعلی بیماران پارکینسون را از نظر عاطفی نیازمند و دچار مشکل دانست و افزود:افسردگی ،استرس، اضطراب ، اختلالات خواب و مشکلات خانوادگی از جمله چالش‌هایی است که این دسته از بیماران با آن روبرو هستند و نقش روان درمان‌ها در این بیماران غیر قابل اغماض است .

وی گفت:بیماران پارکینسون اغلب مسن هستند و لذا دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت ، فشار خون و …. می‌باشند و به دنبال درگیری با پارکینسون مشکلات دیگری از جمله اختلال بلع و غیره به آنها اضافه می‌شود تا نهایت دچار اختلالات حرکتی گردند و ویلچر نشین شوند.

در ادامه این نشست خبری قاسمی عضو           با اشاره به هزینه‌های سنگین بیماران پارکینسون گفت: تشکیل خیریه پارکینسون در اصفهان با هدف کمک به این دسته از بیماران راه‌اندازی شد.

وی افزود:در درمان این بیماران از متدهای مختلف درمانی و حتی درمان‌های نوین نظیر استفاده از ربات‌ها و استفاده از واقعیت‌های مجازی همچون بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌شود و لذا با استفاده از این گونه درمان‌ها بایستی سبک زندگی بیمار را بالا نگه داشت تا از افتادگی و خشک شدن بدن او جلوگیری شود .

همچنین قطبی عضو دیگر خیریه پارکینسون اصفهان در رابطه با تاریخچه تشکیل این خیریه و نوع فعالیت آن توضیح داد:این خیریه در سال ۱۴۰۱ در اصفهان به همت تعدادی از پزشکان و خیرین تشکیل شد و هم اکنون یک هزار نفر عضو دارد که ۶۵۰ نفر از آنها فرم اطلاعات ما را تکمیل کردند.

وی با بیان اینکه این خیریه تنها خیریه بیماری پارکینسون در کشور است، تاکید کرد:آمادگی داریم علاوه بر بیماران استان اصفهان بیماران سایر استان‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهیم و در این راه دست خیرین محترم را به گرمی می‌فشاریم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان