تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 31533

هوش مصنوعی آغاز بیماری های نادر حرکتی را ردیابی می کند

هوش مصنوعی آغاز بیماری های نادر حرکتی را ردیابی می کند

با تحقیق بر دو بیماری مهم؛ هوش مصنوعی آغاز بیماری های نادر حرکتی را ردیابی می کند سیستم های مخصوص رصد حرکات که در فیلم های سینمایی مانند آواتار به کاراکترها جان می بخشد، به محققان کمک می کند تا آغاز بیماری هایی را ردیابی کنند که به حرکت کردن فرد آسیب می زند. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

با تحقیق بر دو بیماری مهم؛

هوش مصنوعی آغاز بیماری های نادر حرکتی را ردیابی می کند

سیستم های مخصوص رصد حرکات که در فیلم های سینمایی مانند آواتار به کاراکترها جان می بخشد، به محققان کمک می کند تا آغاز بیماری هایی را ردیابی کنند که به حرکت کردن فرد آسیب می زند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر: در بسیاری از موارد ابتلا به چنین بیماری هایی، هرچه وضعیت بیمار سریع تر ارزیابی شود او راحت تر می تواند درمان و پشتیبانی لازم را دریافت کند. در همین راستا یک سیستم جدید با استفاده از هوش مصنوعی حرکات بدن را تحلیل می کند.

محققان انگلیسی در آزمایش های خود شدت دو اختلال ژنتیکی را ۲ بار سریع تر از بهترین پزشکان سنجیدند. به گفه آنها با کمک این فناوری می توان مدت زمان ردیابی بیماری را نصف کرد و از سوی دیگر هزینه های توسعه درمان های جدید در آزمایش های بالینی نیز کاهش می یابد.

تحقیق مذکور در ژورنال «نیچر مدیسین» منتشر شده است. دکتر والریا ریکوتی از انستیتو گریت اورموند استریت برای سلامت کودکان از نتایج به دست آمده از آزمایش فناوری شگفت زده شده است. او می گوید: تاثیر این فناوری در تشخیص و توسعه داروهای جدید برای طیف وسیعی از بیماری بسیار زیاد است.

ریکوتی یکی از محققانی است که در امپریال کالج لندن ۱۰ سال صرف توسعه فناوری نوین مذکور کرده اند. آنها دستاوردشان را در دو تحقیق جداگانه روی بیماران مبتلا به آتاکسی فریدریش (FA) و بیماری دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن (DMD) آزمایش کردند.

آتاکسی فریدریش یک بیماری ارثی است که در اثر آسیب تدریجی سیستم عصبی بروز می کند. آتاکسی به حالت عدم تعادل و هماهنگی بد ترکیب در حالت ایستادن و حرکات دست و پا گفته می شود.

مهمترین نشانه بیماری دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن اختلال در ماهیچه هاست که موجب مشکل در راه رفتن، ضعف ماهیچه‌های اندام تحتانی و لگن و برزگ شدن غیرطبیعی ماهیچه‌های ساق پا می‌شود. همچنین ضعف ماهیچه‌ای در دست‌ها، بازو و شانه نیز بروز می‌کند.

به گفته پژوهشگران با کمک فناوری توسعه یافته می توان بیماران در حال بهبود از بیماری های دیگری که روی حرکات تاثیر می گذارد را رصد کرد. این موارد شامل بیماری می شود که مغز و سیستم عصبی، قلب، ریه ها، ماهیچه ها، استخوان و غیره را تحت تاثیر قرار می دهند.

آلدو فیصل از امپریال کالج یکی از محققانی است که این ایده را ارائه کرد. او در این باره می گوید: روش جدید ما حرکات نامحسوسی را ردیابی می کند که انسان قادر به رصد آنها نیست. این سیستم قابلیت ایجاد تحولات در آزمایش های بالینی و همچنین بهبود شناسایی و رصد بیماران را دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.