تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 13776

برپایی سفره حضرت رقیه در علوی‌ترین حرم اهل بیت

برپایی سفره حضرت رقیه در علوی‌ترین حرم اهل بیت

برپایی سفره حضرت رقیه در علوی‌ترین حرم اهل بیت مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع): همزمان با ۳۱۵ نقطه از ایران و جهان، بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س) در علوی‌ترین حرم اهل بیت (ع) در ایران، گسترانیده شد. به گزارش دنیای اسرار:سید جواد تکیه، در حاشیه‌ی این مراسم با اشاره به

Print Friendly, PDF & Email

برپایی سفره حضرت رقیه در علوی‌ترین حرم اهل بیت

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع): همزمان با ۳۱۵ نقطه از ایران و جهان، بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س) در علوی‌ترین حرم اهل بیت (ع) در ایران، گسترانیده شد.

به گزارش دنیای اسرار:سید جواد تکیه، در حاشیه‌ی این مراسم با اشاره به بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س) که با حضور گسترده‌ی مادران، به همراه دختران ۳ تا ۷ ساله برگزار شده است گفت: این سفره با همکاری دبیر خانه بزرگترین سفره حضرت رقیه(س) و به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج)، در حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع)، برپا شد.
وی به برپایی سفره نمادین حضرت رقیه(س)، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در قم اشاره کرد و افزود: امسال این آیین معنوی، در بیش از ۳۱۵ نقطه از ایران و جهان، از جمله نجف، کربلا، مشهد مقدس، قم، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کاظمین، سوریه و بسیاری از شهرهای ایران و همچنین کشورهایی همچون پاکستان، عراق، کانادا، کویت، آمریکا، پاکستان، هند و افغانستان اجرا شد.
مدیر اجرائی آستان مقدس حضرت هلال ابن علی (ع) گفت: این مراسم با قرائت قرآن توسط استاد محمدجواد نصیری آغاز و با مجری گری، آقای نظیمی ادامه یافت سخنران این مراسم استاد مهدی ستوده بود و حاج محمد جواد احمدی، از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، در سوگ شهادت حضرت رقیه(س) مدیحه سرایی کرد.
وی هدف از برگزاری این مراسم معنوی را بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) ، زنده نگه داشتن ارزش‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و احیای آیین‌های عزاداری سنتی دانست و خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی، به تمام دختران ۳ تا ۷ سال هدیه متبرک حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) اهدا شد.
تکیه در ادامه گفت: همچنین شرکت کنندگان با لقمه متبرک سفره حضرت رقیه(س) پذیرایی شدند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.