تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
کد خبر : 36827

مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان قطع می‌شود

مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان قطع می‌شود

با احداث واحد HERO؛ مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان قطع می‌شود   مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان با احداث واحد HERO تا پایان سال آینده با اعتبار ارزی 7.9 یورو و ریالی 55 میلیارد تومان، به صفر می‌رسد. به گزارش دنیای اسرار : محسن حیدری با بیان اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

با احداث واحد HERO؛
مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان قطع می‌شود

 

مصرف آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان با احداث واحد HERO تا پایان سال آینده با اعتبار ارزی 7.9 یورو و ریالی 55 میلیارد تومان، به صفر می‌رسد.

به گزارش دنیای اسرار : محسن حیدری با بیان اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان با دارا بودن واحد RO  با ظرفیت 350 متر مکعب حدود 25 متر مکعب دورریز در ساعت دارد، اظهار کرد: همچنین باید توجه داشت که با بهره برداری از طرح‌های در دستور کار و احداث واحدهاي جدید RO  در بخش جنوبی پالایشگاه ، میزان دورریز آب پالایشگاه تا 2 سال آینده تا حدود 300 متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بر این اساس امکان ارسال چنین حجم آبی به سمت پوندهاي تبخیري براي پالایشگاه امکانپذیر نیست، از طرفی نیز نمی‌توان این آب را به واحد RO معمولی به دلیل بالا بودن املاح و سختی آب وارد کرد، در این شرایط با توجه به پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، راه‌اندازی واحد HERO را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با اجرای آن بازیابی حداکثري آبهاي فوق شور شركت را محقق سازیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه حجم پیش‌بینی شده برای واحد  HERO بیش از 400 متر مکعب در ساعت پیش بینی شده است، ابراز داشت: در این واحد ، ابتدا پس از حذف بخشی از سختی و سیلیس موجود در آب در قسمت پیش تصفیه، آب وارد واحد HERO می‌شود و قسمت عمده این آب بازیابی می‌گردد، در نتیجه دورریز آن وارد واحد CCRO  می‌گردد تا از این طریق بیشترین مقدار بازیابی آب از طریق سیستم هاي ممبرانی حاصل شود.

وی اضافه کرد: نصب پکیج CCRO بر روي مسير آب دورريز واحد HERO با هزينه ارزی 6/4ميليون يورو و ریالی 9 ميليارد تومان اجرایی خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه با اجرای این پروژه استفاده از آب شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به صفر می‌رسد، اضافه کرد: زمان بهره برداری از این پروژه تا پایان سال 1403 پیش بینی شده و اعتبار ارزی مورد نیاز 7.9 میلیون یورو و اعتبار ریالی نیز 55 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه ZLD در ادامه اجرای پروژه HERO اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز در راستای بازیابی حداکثر آب‌هاي دورریز در سطح پالایشگاه و به صفر رسانیدن آب ارسالی به سمت پوندهاي تبخیري با ظرفیت 50 مترمکعب در ساعت در حال اجرا  بوده که این پروژه منجر به برچیدن کل پوندهای تبخیری نمکی شده و سیاستهای این شرکت از تبخیر پساب ها به بازیابی کامل پساب ها تغییر خواهد نمود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: با اجرای پروژه ZLD آب‌هاي فوق شور پالایشگاه که عمدتا دورریز واحد CCRO خواهد بود، با استفاده از روش تقطیر بازیابی شده و خروجی پساب ارسالی به سمت پوندهاي تبخیري پالایشگاه را به صفر می‌رساند.

حیدری افزود: پروژه ZLD با هزينه ارزی 18ميليون يورو و ریالی 220 ميليارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ساخت كولينگ هيبريدي اظهار داشت در سیستم های کولینگ باز مقدار قابل توجهی از آب کولینگ تبخیر شده و از دست می رود که با احداث و بهره بهره برداری از کولینگ های هیبریدی به هیچ عنوان اتلاف آب نداشته و کل آب ارسالی به کولینگ هیبریدی مجددا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حیدری افزود تا پایان سال ۱۴۰۳ با بهره برداری از واحدهای HERO و CCRO نیمی از حوضچه های تبخیری برچیده خواهد شد و با بهره برداری از واحد ZLD نیز در سال های آتی مابقی حوضچه های تبخیری جمع آوری می گردد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.