تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 37176

نقش حماسه 9 دی در فائق آمدن بر فتنه های دیگر 

نقش حماسه 9 دی در فائق آمدن بر فتنه های دیگر 

  حماسه ای که مردم با بصیرت ایران در 9 دی ماه سال 88 خلق کردند نه تنها بساط فتنه و آشوب 8 ماهه را برچید بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث اين چنيني بيمه کرد به گونه ای که 4 فتنه بعد از آن هر کدام درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و

Print Friendly, PDF & Email

 

حماسه ای که مردم با بصیرت ایران در 9 دی ماه سال 88 خلق کردند نه تنها بساط فتنه و آشوب 8 ماهه را برچید بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث اين چنيني بيمه کرد به گونه ای که 4 فتنه بعد از آن هر کدام درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و خسارت برچیده شدند.

 

به گزارش دنیای اسرار:نظام اسلامي ما امتداد حكومت پيامبراكرم (ص) است و مردم ايران نيز در سال 57 با هدف حاكم كردن شريعت اسلام، حكومت دو هزار و پانصد ساله رژيم شاهنشاهي را ساقط كرده و نظام جمهوري اسلامي را به رهبري مرجع عاليقدر شيعه امام خميني (ره) پايه گذاري كردند.

 

در این میان دولت هاي استكباري و در راس آنها امريكاي جنایتکار از همان روز اول به دشمني با نظام ما برخواست و از تمام اهرم ها چون كودتاي نوژه، ايجاد پايگاه هوايي در صحراي طبس، ايجاد تفرقه و نفاق در بين گروه ها و اقوام و ترور شخصيت ها براي ساقط كردن اين نظام بهره گرفت اما چون مردم ما بصيرت داشتند و پشت رهبر و امام خود ايستادند دشمن در هيچ كدام از اين توطئه ها موفق نشد به هدف اصلی خود دست پیدا کند.

 

جنگ تحمیلی 8ساله آزمون ديگري براي نشان دادن بصيرت بالاي مردم ايران بود، در اوايل جنگ خيلي از افراد بي بصيرت پشت امام (ره) و نظام را خالي كردند و ما را از همان ابتدا شكست خورده مي دانستند اما ملت بزرگ ايران بدون توجه به اين افراد تا آخر پشت ولايت ايستادند، بيش از 200 هزار شهيد تقديم نظام كردند و هرگز خم به ابرو نياوردند و در نهایت پس از تحمل 8 سال جنگ نابرابر رژیم بعثی را به زانو در آورده و سرافراز از صحنه میدان نبرد بیرون آمدند.

 

دشمن اما وقتي در جنگ سخت عليه مردم ايران شكست خورد به تهاجم فرهنگي و جنگ نرم رو آورد و پس از آن برای اینکه از نیروهای جوان و دانشجو برای پیش برد هدف براندازی نظام بهره بگیرد فتنه تیرماه 78 را رقم زد اما این فتنه خیلی زود با حضور با بصیرت مردم در صحنه و راهپیمایی عظیم مردم تهران بر علیه فتنه گران پایان یافت و با حضور پرشور دانشجویان در حسینیه امام خمینی(ره) و حمایت قاطع آنها از رهبری دشمن را از قشر دانشجو نا امید کرد.

 

ده سال بعد یعنی خرداد سال 88 در حالي كه مردم ايران با مشاركت 85 درصدي در انتخابات رياست جمهوري وفاداري خود به نظام را اثبات كرده بودند دشمن با نفوذ در افراد بي بصيرت، پروژه فتنه تقلب در انتخابات را كليد زد. فتنه 88 یکی از طولانی ترین و پیچیده ترین فتنه های دشمن بر علیه نظام اسلامی بود این فتنه 8 ماه به طول انجامید و هر ماه به مناسبت های مختلف با آشوب های خیابانی مواجه بودیم به طوری که از آن دوران می توانیم به عنوان 8 ماه دفاع مقدس مردم از نظام و ولایت یاد کنیم.

 

در فتنه 88 دشمن از ظرفيت هاي مختلفی همچون افراد آموزش ديده ، منافقان، معاندان، سلطنت طلب ها، خواص بی بصیرت، احزاب و جناح های داخل کشورکه دچار بی بصيرتی بودند استفاده کرد. 22 سفارت خانه اروپايي که در ايران فعال بودند اتفاقات را به دقت دنبال و آنها را به کشور خود مخابره مي کردند و انتظار اعلام سرنگونی نظام را می کشیدند و از طرفی دیگر ملت های مظلوم و دوستداران انقلاب نگران از وضعیت به وجود آمده در کشوری که تنها امید آنها است بودند.

 

باید این نکته را هم یاد آور شوم که فراجا در فتنه 88 در عین خویشتنداری و نشان دادن رأفت اسلامی با معترضان و آشوبگران که بیشتر آنان از نسل جوان بودند برخورد کرده و خود را سپر بلای مردم قرار داد و خود بیشترین آسیب ها را متحمل شد که به نثار کردن تعدادی شهید و صدها زخمی و مصدوم فراجا در ان دوران می توانم اشاره کنم. خوب به خاطر دارم که مردم با بصیرت ایران زمین در دوران فتنه بهترين حمايت و پشتيباني را از پليس خدمتگزار در برابر فتنه گران انجام دادند و همواره یار و یاور ماموران فراجا بودند.

 

آشوب های خیابانی همچنان ادامه داشت تا اینکه فتنه گران در ششم دی ماه سال 88 مصادف با عاشورای حسینی به ساحت مقدس ابا عبدالله (ع) و ياران باوفايش اهانت کرده، پرچم ها و خیمه های عزای حسینی را به آتش کشیده و با رفتن بر بالای خودروها به رقص و پایکوبی و هل هله کردن پرداختند.

 

اهانت فتنه گران به ساحت امام حسین (ع) چیزی نبود که مردم ايران به سادگی از آن عبور کنند و دیگر این اقدام آنان برایشان قابل تحمل نبود و سرانجام با راهپيمايي عظيم و حماسی که ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه برپا کرده و کفن پوشان به میدان آمدند و طومار فتنه و فتنه گران را در هم پيچيدند. این حضور حماسی پیام مهمی برای دشمنان نظام و انقلاب به دنبال داشت و آن نشاندهنده عمق بصیرت و وفاداری مردم به ولایت و انقلاب اسلامی بود و به آنها فهماند ایرانی ها از هر قوم و مذهب، حزب و جناح با هر ایده و تفکر و حتی بد پوشش هم باشند بر سر امام حسین (ع) و بر سر ولایت و رهبری نظام خود با هیچ کس شوخی و تعارف ندارند و مثل کوه پشت رهبریایستاده اند و نخواهند گذاشت هیچ آسیبی به ولایت فقیه که ستون خیمه انقلاب است وارد آید.

در واقع آنچه در 18 تير 78 و فتنه88 اتفاق افتاد يک محکي براي تجربيات نظام سلطه بود و آنان قصد داشتند انقلاب هاي مخملي را که در کشورهاي ديگر به راه انداخته بودند در ايران هم تجربه کنند اماحماسه مردم در 9 دی 88 شکست بزرگی برای آنان بود.

حماسه 9 دی 88 در عین اینکه یک شکست تاریخی برای دشمن در به راه انداختن فتنه 8 ماهه محسوب می شود دستاوردهای بزرگی نیز برای ما به دنبال داشت که از آن جمله می توان به تضمين پيشرفت انقلاب، شناخت برخي از خواص بي بصيرت که در اين امتحان مردود شدند و دستشان براي ملت ايران رو شد، شناخت دشمن و نظام سلطه که قصد براندازي نظام را داشتند و هويدا شدن تاثير جايگاه، نفوذ و کلام مقام معظم رهبري در بين مردم اشاره کرد.

همچنین افزايش بصيرت مردم،به حاشيه رفتن فتنه گران، نااميد شدن گروه هاي ضد انقلاب از براندازي نظام، افزايش قدرت و محبوبیت ولايت فقيه در کشور و مردم منطقه ، پيشرفت نظام در حوزه هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اعتماد و وحدت بيشتر بين مردم و مسئولان و اقتدار بيشتر نظام در دنيا را می توان به عنوان دستاوردهای دیگر حماسه نهم دی ماه 88 برشمرد.

حماسه ای که مردم با بصیرت ایران در 9 دی ماه سال 88 خلق کردند این روز را به یوم الله تبدیل کرد و راه و رمز فائق آمدن بر فتنه های دیگر را به ما یاد داد در واقع این حماسه نه تنها بساط فتنه و آشوب 8 ماهه را برچید بلکه انقلاب ما را در مقابل حوادث اين چنيني بيمه کرد به گونه ای که 4 فتنه دیگر هم بعد از آن سال در دی ماه 96، آبان 98 ، مرداد 99 و مهر ماه 1401 رخ داد اما هر کدام از آنها درمدتی کوتاه و با کمترین آسیب و خسارت در مقایسه با فتنه 88 برچیده شده و نظام اسلامی ما از همه آنها سربلند بیرون آمده و شکست مفتضحانه را به دشمن تحمیل کرد .

دشمن در فتنه داعش که خود آن را به راه انداخته بود تا بتواند از طریق آن خاورمیانه جدید را ایجاد کرده و نظام اسلامی ایران را ساقط کند هم باز از ایران شکست خورد و سرانجام با مجاهدت و مقاومت سید الشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بساط این جرثومه فساد از روی زمین برچیده شد و در نهایت هم این شکست بزرگ را تاب نیاورده و با شهادت سردار رشید اسلام در نیمه شب 13 دی ماه سال 98 در واقع کینه ای که از حماسه نهم دیماه 88 مردم ایران در سینه داشت را اینگونه بروز داد.

در خاتمه لازم به یادآوری است، فتنه های پی در پی دشمن در طول این سال ها نشان داد که دشمن هرگز از دشمنی بر علیه ملت بزرگ ایران دست بر نمی دارد و از هر فرصت و بهانه ای برای براندازی این نظام استفاده می کند اما هر بار به فرمایش رهبر عزیز ما دچار اشتباه محاسباتی در مورد مردم ایران می شود و آن این است که بصيرت بالاي مردم ايران هرگز اجازه نفوذ و دست اندازی آنان به کشور را نخواهد داد.

تهیه و تنظیم: سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.