تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 37832

بهبود شرایط اقتصادی استان اصفهان رسالت اصلی کمیسیون‌های اتاق است

بهبود شرایط اقتصادی استان اصفهان رسالت اصلی کمیسیون‌های اتاق است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان : بهبود شرایط اقتصادی استان اصفهان رسالت اصلی کمیسیون‌های اتاق است نشست شورای رؤسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان به‌منظور بررسی عملکرد و ارائه برنامه‌های آتی با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.     به گزارش دنیای اسرار:محمدجعفر فوده، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان :

بهبود شرایط اقتصادی استان اصفهان رسالت اصلی کمیسیون‌های اتاق است

نشست شورای رؤسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان به‌منظور بررسی عملکرد و ارائه برنامه‌های آتی با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 

 

به گزارش دنیای اسرار:محمدجعفر فوده، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: خوشبختانه خدمات کمیسیون‌های اتاق بسیار گسترش یافته و فعال‌تر شده‌اند و شاهد انسجام و هماهنگی خوبی بین کمیسیون‌ها در راستای پیشبرد اهداف کلان اتاق بازرگانی هستیم.

 

وی بیان داشت: برخی کمیسیون‌ها حوزه‌های وسیعی را پوشش می‌دهند و موضوعات تخصصی پراکنده‌ای را دنبال می‌کنند؛ بنابراین باید بر اساس نیاز متناسب با هر کمیسیون برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و نمی‌توان عملکرد کمیسیون‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. گاهی ممکن است بنا به‌ضرورت و در جهت پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف از برخی محدودیت‌ها برای کمیسیون‌ها چشم‌پوشی کرد و باید از همه امکانات و ظرفیت‌های اتاق برای خدمت‌رسانی به اعضا و فعالان بخش خصوصی استفاده کنیم.

 

محمدرضا برکتین، رئیس کمیسیون صنایع و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار داشت: فعالیت‌های اتاق باید به‌گونه‌ای باشد که در پایان هر دوره نتایج ملموس داشته باشد و شاهد تأثیر فعالیت‌های کمیسیون در فضای اقتصادی استان باشیم. برای این منظور باید برای برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مرتبط بهره ببریم. اتاق بازرگانی بستری است که می‌تواند در اختیار فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی قرار گیرد؛ ولی اعضا و فعالان اقتصادی نیز باید مطالبه‌گر باشند.

 

محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون بازرگانی، خدمات و ارتباطات و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز تصریح کرد: گردشگری یکی از مزیت‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و وظیفه اتاق نیز خدمت‌رسانی به اقتصاد کشور است. در همین راستا نباید خدمات اتاق در این حوزه تنها به اعضا محدود شود.

 

پیش‌ازاین در اتاق اصفهان ماتریس گردشگری اصفهان طراحی شد که مهم‌ترین اولویت‌های استان در این حوزه را تعیین می‌کند. شرکت توسعه گردشگری اصفهان یک اقدام مهم دیگر در حوزه گردشگری است که مغفول مانده است.

 

از سوی دیگر عمده بار اقتصاد کشور بر دوش کارگاه‌های تولیدی کوچک است؛ ولی این کارگاه‌ها در حال حاضر به‌عنوان اصناف شناخته می‌شوند و اتاق اصناف نیز امکانات و ظرفیت کافی برای حمایت از آنها را ندارد. ازاین‌رو کمیسیون بازرگانی تلاش می‌کند از این کارگاه‌ها حمایت کند چرا که باور داریم با تقویت این کارگاه‌ها کل زنجیره ارزش‌آفرینی تقویت می‌شود و به نفع مردم و اقتصاد استان است.

 

مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه بیان کرد: حوزه گردشگری بسیار عمیق و وسیع است و جای کار زیادی در سطح استان دارد.

 

وی افزود:باتوجه‌به تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، کمبود نقدینگی و مشکلات زیست‌محیطی که در کشور وجود دارد، صنعت گردشگری می‌تواند بسیار راهگشا و مفید باشد.

 

ایزدی گفت:به‌عنوان نمونه اتاق بازرگانی اصفهان به‌تازگی در نمایشگاه گردشگری شیراز شرکت کرد و در آنجا به معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت اصفهان پرداختیم که خوشبختانه بازخوردهای مثبت و خوبی داشته و باعث شد اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور شناخته شود.

 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت:یکی از مشکلات کمیسیون گردشگری این است که تعداد کمی از اعضای این کمیسیون عضو اتاق بازرگانی هستند چرا که بسیاری از آنها جزو فعالان حوزه گردشگری و دارای کسب‌وکارهای خرد هستند و برخی از آنان نیز کارشناسان و متخصصان این حوزه به‌حساب می‌آیند.

 

سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: در کمیسیون کشاورزی توانسته‌ایم مشارکت بخش دولتی را نیز جلب کنیم و آنها را نیز در جلسات و برنامه‌های اتاق دخیل کرده‌ایم.

 

وی گفت:در حال حاضر اتاق بازرگانی اصفهان عضو کمیته آب اتاق ایران است که یک موقعیت راهبُردی برای اصفهان محسوب می‌شود و در آنجا پیگیر ترک فعل‌هایی هستیم که توسط مدیران دولتی در سطح ملی مرتبط با حوضه زاینده‌رود انجام شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.