تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 38103

بیش از چهار میلیون اصله نهال در اصفهان تولید شد

بیش از چهار میلیون اصله نهال در اصفهان تولید شد

از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از چهار میلیون اصله نهال در اصفهان تولید شد   رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از تولید چهار میلیون و ۳۷۵ هزار اصله نهال توسط بخش دولتی و خصوصی در این استان از ابتدای امسال تا پایان ماه بهمن خبر داد.   به

Print Friendly, PDF & Email

از ابتدای امسال تا پایان بهمن

بیش از چهار میلیون اصله نهال در اصفهان تولید شد

 

رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از تولید چهار میلیون و ۳۷۵ هزار اصله نهال توسط بخش دولتی و خصوصی در این استان از ابتدای امسال تا پایان ماه بهمن خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:بابک حقیقی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار اصله نهال از آمار مذکور مربوط به بخش دولتی و بالغ بر یک میلیون و ۸۷۱ هزار اصله مربوط به بخش خصوصی است.

 

وی اضافه کرد: گونه‌های فضای سبز مانند سنجد، ارغوان، اقاقیا، عرعر، کاج، سرو و زیتون تلخ توسط بخش دولتی و بادام اسکوپاریا، صنوبر، اکالیپتوس و برخی درختان میوه نیز توسط بخش خصوصی تولید شد.

 

رییس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد: جدا از آمار مورد اشاره، در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امسال و بطور کلی در ماه اسفند پروژه فراگیر تولید نهال اجرا خواهد شد که در باره آن اطلاع رسانی می‌شود.

 

حقیقی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای نیز برای توزیع و کاشت نهال همزمان با روز درختکاری امسال اجرا می‌شود تا میزان فضای سبز استان افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سعی کرده‌ایم از گونه‌های مقاوم به کم آبی استفاده کنیم تا در صورت بارش‌های غیر موثر، کمترین مشکل برای این پوشش گیاهی رخ دهد.

 

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

 

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای) دارد.

 

این استان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.