تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر : 20004

جرائم سنگین در انتظار مودّیان مالیاتی پر ریسک

جرائم سنگین در انتظار مودّیان مالیاتی پر ریسک

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان: زمان ارائه‌ی اظهار نامه‌های مالیاتی امسال، با دو ماه تاخیر یعنی ۳۱ مرداد ماه می‌باشد. ببه گزارش دنیای اسرار:هروز مهدلو در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در یک کشور پیشرفته که دارای نظم و انضباط مالیاتی است، هزینه‌های جاری از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت:

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان: زمان ارائه‌ی اظهار نامه‌های مالیاتی امسال، با دو ماه تاخیر یعنی ۳۱ مرداد ماه می‌باشد.

ببه گزارش دنیای اسرار:هروز مهدلو در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در یک کشور پیشرفته که دارای نظم و انضباط مالیاتی است، هزینه‌های جاری از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر در کشور ما، ۵۰ درصد هزینه‌های جاری از منبع مالیات‌ها تامین می‌شود، درحالیکه این درصد در تمام کشورهای پیشرفته، بالای ۹۰ درصد است.
وی افزود: وقتی هزینه‌ها از محل مالیات تامین نشود، دچار کسری بودجه و بالتّبع آن، فروش اوراق هزینه که سبب افزایش نقدینگی و تورم خواهد شد، می‌شویم.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: هر سال پایان خرداد ماه، زمان ارائه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی صاحبان مشاغل بود که امسال به‌دلیل عارضه‌ی کرونا، طی مصوبه‌ای به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان ارائه‌ی اظهار نامه‌های مالیاتی با ۲ ماه تاخیر یعنی ۳۱ مرداد ماه انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به روال گذشته، همه‌ی اشخاص حقیقی مشاغل، موظف به ارائه‌ی اظهار نامه‌های مالیاتی خود هستند.
مهدلو با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی مشاغل، ۳ گروه هستند، گفت: در سال گذشته در استان اصفهان، ۲۱۸ هزار اظهار نامه‌ی مالیاتی دریافت کردیم.
وی تصریح کرد: ۲ درصد از آمار فوق، گروه اول هستند که شامل افرادی با درآمد‌های فروش و دریافتی بیش از ۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ بوده‌اند، که مکلف به نگهداری دفاتر و ارائه‌ی اسناد و مدارک و اظهار‌نامه‌های مالیاتی خود تا پایان مرداد ماه هستند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: گروه دوم شامل ۳ درصد از افراد با جمع دریافتی و فروش یک میلیارد تا ۳ میلیارد تومان هستند.
وی افزود: ۹۵ درصد الباقی، درآمد فروش و دریافتی سالیانه‌ی آنان زیر یک میلیارد تومان است که حجم گسترده‌‌ای از مودیان، شامل این گروه می‌شوند.
مهدلو گفت: هر سال بین سازمان امور مالیاتی و مجامع صنفی اتحادیه‌ها، یک توافق‌ نامه‌ای تحت عنوان ماده ۱۰۰ امضاء میشد که بر اساس این ماده قانونی، سازمان مالیات و گروهی از اصناف طی توافقی، یک مالیات مقطوعی را مشخص می‌کنند.
وی افزود: در سال ۹۷، از مجموع ۲۱۸ هزار مود‌ّی، ۱۲۰ هزار نفر نزدیک به ۶۰ درصد از این ماده‌ی قانونی استفاده کردند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه، سال گذشته این توافق فقط شامل گروه سوم بوده است،‌ گفت:‌ امسال این توافق شامل گروه‌های دوم و سوم و در مجموع ۹۸ درصد از مودیان مالیاتی می‌گردد.
وی در این خصوص افزود: اگر سال گذشته، گروه دوم و سوم مالیات قطعی شده‌‌ی آنان از صفر ریال تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، امسال هم این رقم ثابت است.
مهدلو خاطر نشان کرد: مبلغ مالیاتی سال گذشته‌ی افراد به ترتیب، از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۵ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان الی ۱۰ میلیون تومان و بالای ۱۰ میلیون تومان، شامل افزایش۴، ۸ و ۱۲ درصدی خواهد شد.
وی در پایان، ضمن تاکید به مودیان مبنی بر رعایت ذکر واقعی جمع درآمدهای فروش و دریافتی خود، گفت: در صورت مغایرت، با توجه به وجود سیستم اطلاعات بانکی، اولا شخص به هیچ وجه معافیت ۱۰۱ دریافت نخواهد کرد، دوما این مودّی، اظهارنامه نداده تلقی می‌شود و در پنهایت علاوه بر مالیات تعیین شده برای وی، ۳۰ درصد جریمه‌ی غیر قابل بخشودگی و مالیاتی برای وی محاسبه خواهد شد و به‌عنوان مودّی پرریسک، تلقی خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان