تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 38725

جریمه شش میلیاردی واحدهای متخلف در اولین کمیسیون حقوقی ماده 42 استاندارد

جریمه شش میلیاردی واحدهای متخلف در اولین کمیسیون حقوقی ماده 42 استاندارد

به گزارش دنیای اسرار:اولین جلسه کمیسیون ماده 42 در سال 1403 با حضور سرپرست اداره کل، معاون دادستان، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و اتاق تعاون و مسئولین ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارداستان اصفهان برگزار گردید. مهدی هادی سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ضمن تجلیل از

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:اولین جلسه کمیسیون ماده 42 در سال 1403 با حضور سرپرست اداره کل، معاون دادستان، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و اتاق تعاون و مسئولین ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارداستان اصفهان برگزار گردید.
مهدی هادی سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ضمن تجلیل از عملیات ” وعده صادق ” گفت: در این جلسه مجموعا 24 پرونده مربوط به واحد های تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
دبیر شورای استاندارد استان تصریح کرد: در این کمیسیون 4 پرونده صنایع غذایی، 9 پرونده مصنوعات طلا، 4 پرونده مکانیک فلزشناسی، 1 پرونده لوله و اتصالات، 1 پرونده بسته بندی و سلولزی، 5 پرونده ساختمانی مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفین براساس بند 10 شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، تذکر و اخذ تعهد کتبی، معدوم نمودن محصولات معیوب با نظارت کارشناس استاندارد و ارجاع به مرجع قضایی و همچنین جزای نقدی از یکصد میلیون ریال تا پانصد میلیون ریال محکوم گردیدند.
مهدی هادی گفت: مجموع جزای نقدی واحدهای تولیدی شش میلیارد و پنجاه میلیون ریال (6،050،000،000 ریال معادل ششصد و پنج میلیون تومان) می‌باشد که از این مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون ریال (2،300،000،000 ریال معادل دویست و سی میلیون تومان) آن به مدت شش ماه تعلیق گردید.
گفتنی است براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کمیسیون ماده 42 حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان