تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 39163

به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی پسورد از انتخاب رمز عبور ساده برای حساب های کاربری خود پرهیز کنید

به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی پسورد از انتخاب رمز عبور ساده برای حساب های کاربری خود پرهیز کنید

  رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: ما از رمزهای عبور برای امن سازی خصوصی ترین بخش های زندگی خود استفاده می کنیم تا از داده ها و اطلاعات مالی و شخصی خود محافظت کنیم. به گزارش دنیای اسرار: “سید مصطفی مرتضوی”، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر عنوان داشت: با توجه

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: ما از رمزهای عبور برای امن سازی خصوصی ترین بخش های زندگی خود استفاده می کنیم تا از داده ها و اطلاعات مالی و شخصی خود محافظت کنیم.
به گزارش دنیای اسرار: “سید مصطفی مرتضوی”، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر عنوان داشت: با توجه به فراگیر شدن اینترنت و افزایش تعداد کاربران اینترنت، موبایل و کامپیوترها و به موازات آن روند رو به رشد تعداد هکرها و مجرمان سایبری، رمزهای عبور به یکی از گلوگاه های امنیت در زندگی مردم تبدیل شده است. به همین دلیل هم هر سال اولین پنجشنبه ماه مه به عنوان روز جهانی پسورد (رمز عبور) در دنیا جشن گرفته می شود تا نگاه ها به اهمیت انتخاب رمزهای عبور قدرتمند جلب شود و در نتیجه، شاهد ناکامی هکرها و مجرمان سایبری باشیم.
این مقام انتظامی افزود: رمزهای عبور موضوع تازه ای نیستند و از گذشته های دور که مردم نیاز به حفظ اسرار خود داشته اند، رمز عبور هم وجود داشته است، اما حالا با توجه به زندگی دیجیتالی امروزه، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است چرا که گاه این رمزهای عبور، مرز بین موفقیت و ناکامی ما محسوب می شوند. بی توجهی به انتخاب یک رمز مناسب می تواند منجر به خالی شدن حساب بانکی شما یا لو رفتن بسیاری از داده های شخصی، علمی و موارد دیگر شود.
رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: در حساب های کاربری خود از رمز عبور پیچیده‌ای استفاده نموده و سعی کنید همیشه یک رمز عبور قدرتمند داشته باشید و آن را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید و از رمزهای عبوری که بسیار ساده و قابل حدس زدن توسط هکرها هستند جدا پرهیز نمایید.
سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان