تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر : 39247

هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار فضای سبز باغ رضوان

هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار فضای سبز باغ رضوان

حاجیان گفت:هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دو سال گذشته انجام شده است. به گزارش دنیای اسرار:علی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس باغ رضوان گفت:نصب پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان، از ‌دیگر پروژه‌های سازمان است که حدود ۴۵ درصد

Print Friendly, PDF & Email

حاجیان گفت:هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دو سال گذشته انجام شده است.

به گزارش دنیای اسرار:علی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس باغ رضوان گفت:نصب پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان، از ‌دیگر پروژه‌های سازمان است که حدود ۴۵ درصد مصرف برق باغ رضوان را تامین می‌کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از احداث مخزن آب با گنجایش ۵۵ هزار مترمکعب در آرامستان «باغ رضوان» این کلانشهر با هدف انتقال، ذخیره و استفاده از روان‌آب این مجموعه و نواحی پیرامون آن خبر داد.

 حاجیان افزود: این پروژه از اصلی‌ترین طرح‌های حوزه محیط زیست و انرژی است که بهره گیری از آب‌های سطحی را میسر می‌کند.

وی اضافه کرد: استحصال آب‌های سطحی و ذخیره آن در باغ رضوان، کاربردهای متعدد از جمله آبیاری فضای سبز و یا استفاده در سایر بخش‌ها را دارد.

هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار فضای سبز باغ رضوان

حاجیان بااشاره به هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دو سال گذشته  افزود:باغ رضوان با ۱۶۰ هکتار فضای سبز و ۱۲۲ هزار درخت ‌و درختچه، از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شرق شهر به‌شمار می‌رود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اصفهان تصریح کرد: ١۴۶ دوربین مدار بسته و ١٢ دوربین تردد شمار خودرو در این مجموعه نصب است و از طرف دیگر پایشگرهای تاسیسات فنی و ارسال پیام به تکنسین‌ها هنگام خرابی با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی نصب کرده‌ایم.

حاجیان خاطرنشان کرد: این ناحیه یکی از مناطق پر تردد اصفهان است بطورکیه در سال گذشته بالغ بر هفت میلیون تردد زائر قبور توسط دوربین‌ها ثبت شد.

وی  گفت:طی دو سال گذشته، روند کفن و دفن در باغ رضوان تغییر کرد و در زمینه رعایت شرعیات و احکام کفن و دفن، رتبه نخست کشور را درمیان آرامستان‌ها کسب نمودیم. در زمینه توسعه و هوشمندسازی نیز پروژه‌هایی همچون هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز در آن اجرا شد.

وی ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی در فاز سوم باغ رضوان را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و گفت: نمازخانه‌ها در فاز سوم با مساحت ۲۰۰ متر ساخته شده و خرداد ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود؛ این نمازخانه‌ها قابلیت برگزاری مراسم را دارد.

مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به مانیتورینگ تأسیسات و نصب دوربین بسته افزود: این مانیتورینگ در حال ساخت است و خرداد سال جاری تکمیل می‌شود و در مجموع کل تأسیسات باغ رضوان، موتورخانه، هوشمندسازی آبیاری و پمپاژ مانیتورینگ می‌شود.

وی بیان داشت:تاکنون موفق به کاشت و تولید ۴۰۰ هزار نهال در باغ رضوان اصفهان و انتقال آن‌ها به سایر نقاط شهر شده‌ایم که اقدامی بسیار قابل‌توجه در حوزه محیط زیست به‌شمار می‌رود.

حاجیان افزود:«ترویج یاد معاد» از اهداف مورد نظر در این دوره مدیریت سازمان آرامستان‌ها بود که توانستیم در این زمینه نسبت به ساخت فیلم کوتاه، ساخت و پخش برنامه تلویزیونی «واقعه»، تالیف چندین کتاب با رویکردهای مختلف درباره باغ رضوان، تولید پادکست و اجرای نمایش اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت:راه‌اندازی سامانه پرداخت خیرات و نذورات، صرف خیرات در موارد مورد نیاز در شهر و احداث یک محوطه بازی در منطقه دو توسط خیرین نیز از اقدامات سازمان در زمینه توسعه فرهنگ خیرات و‌ نذورات بوده است.

وی تصریح کرد: پمپ بنزین یکی از دیگر از نیازهای مردم بود که از اولین روزهای سال ۱۴۰۳ خدمت‌رسانی آن آغاز شد، اما به‌صورت رسمی خرداد سال جاری افتتاح می‌شود، در این راستا ۱۰ ماه برای گرفتن مجوز آن تلاش کردیم، اما دو ماه و نیم آن رو ساختیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۳ باغ رضوان ۲۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که توسط خود سازمان جذب و هزینه می‌شود و کمکی از جایی نمی‌گیریم، البته سال گذشته شهرداری اصفهان برای انجام پروژه‌هایی برای نخستین‌بار به ما کمک کرد تا پروژه‌ها به نتیجه برسد.

حاجیان یادآور شد: برای افراد ناتوان با معرفی کمیته امداد و بهزیستی یا افراد مجهول‌الهویه، همچنین برای افرادی که اهدای عضو کردند، خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان