تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 14560

یادمان رفته شهرها موجود زنده هستند

یادمان رفته شهرها موجود زنده هستند

جمالی نژاد: یادمان رفته شهرها موجود زنده هستند معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یادمان رفته است که شهر موجود زنده است و هم روح و هم کالبد دارد و اگر همه جوانب آن را در نظر نگیریم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و

Print Friendly, PDF & Email

جمالی نژاد:

یادمان رفته شهرها موجود زنده هستند

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یادمان رفته است که شهر موجود زنده است و هم روح و هم کالبد دارد و اگر همه جوانب آن را در نظر نگیریم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری در چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی گفت:همیشه گفته شده است که اندیشه پایه و اساس زندگی انسان است و این موهبت الهی درک هستی را برای انسان فراهم میکند.
وی افزود: همه چیز حاصل یک اندیشه است به گونه ای که مولانا می گوید: ای برادر تو همه اندیشه ای … و این فقط یک شعر نیست بلکه عین حکمت متعالی است.
جمالی نژاد ادامه داد: انسان آنی است که می اندیشد و با اندیشه خود می آفریند و مولانا در جایی دیگر می گوید که همه عالم فطرتی از اندیشه است.
معاون وزیر کشور گفت: قدما و فلاسفه قبلی هم اعتقاد داشتند که عالم محصول یک نوع اندیشه است و اگر قرار بود اندیشه های مختلفی وجود داشته باشد این ساخت به سمت فساد می رفت.
جمالی نژاد تصریح کرد: چرا با ساخت هزاران فرهنگسرا و کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره هنوز آسیبهای اجتماعی از بین نرفته است و ما هنوز گرفتار این گونه مشکلات هستیم.
وی ادامه داد: دلیل این امر این است که شهرهای ما براساس علم ساخته شده است حال آنکه علم پایین ترین درجه از دانش و معرفت است.
وی تصریح کرد: در یک دوره‌ای معماری کشورمان زبانزد اما حالا کمتر فکر می‌کنیم و کمتر همه جوانب موضوعات را می‌بینیم چرا که یک زمانی بحث شهر اخلاق، شهر تاب آور، شهر زیست پذیر و غیره مطرح بود اما همه این مسائل و توجه به آنها نسخه‌ شفابخشی برای شهرها نبوده و نیستند.
وی با بیان این که جای سوال است که چرا با وجود این همه پروژه، پل و غیره هنوز هم حال شهرهایمان خوب نیست اظهار کرد: یادمان رفته است که شهر موجود زنده است و هم روح و هم کالبد دارد و اگر همه جوانب آن را در نظر نگیریم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.
رئیس سازمان شهرداری‌ها با بیان این که شهرهای اسلامی مصدایق کاملی از شهرهای ایده آل هستند گفت: در شهرهای اسلامی همه صفات انسانی و الهی در نظر گرفته شده است و معتقدم باید به جای مدیران شهری، به دنبال حکیمان شهری باشیم تا آنها بتواند با در نظر گرفتن همه جوانب وابعاد وجودی شهرها مشکلات را حل کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان