تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 37512

بهترین روش حمایت از معلولان، توانمندسازی است

بهترین روش حمایت از معلولان، توانمندسازی است

پیگیری بهبود شرایط استخدامی معلولان توسط اتاق بازرگانی اصفهان بهترین روش حمایت از معلولان، توانمندسازی است   بیستمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی با حضور اعضای کمیسیون، فعالان اقتصادی و معاون دادگستری اصفهان برگزار شد.   محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی در این جلسه گفت: همایش‌های تیک‌آف که توسط کمیسیون مسئولیت اجتماعی

Print Friendly, PDF & Email

پیگیری بهبود شرایط استخدامی معلولان توسط اتاق بازرگانی اصفهان

بهترین روش حمایت از معلولان، توانمندسازی است

 

بیستمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی با حضور اعضای کمیسیون، فعالان اقتصادی و معاون دادگستری اصفهان برگزار شد.

 

محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی در این جلسه گفت: همایش‌های تیک‌آف که توسط کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی برگزار می‌شود تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده و هدف از برگزاری این همایش‌ها معرفی گروه‌های خاصی از جامعه است که به توجه و حمایت بیشتری نیاز دارند. قصد ما این است که این حمایت‌ها تنها به یک همایش محدود نشود و پایدار و مستمر باشد.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان نمونه در همایش اخیر تیک‌آف که به‌منظور حمایت از جامعه معلولان برگزار شد، یکی از دغدغه‌های اصلی بحث قانون کار استخدام معلولان در شرکت‌ها و سازمان‌ها بود که با پیگیری‌هایی که در حال انجام است در آینده تنها با درج کد ملی معلول از سوی کارفرما تسهیلات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی لحاظ می‌شود. همچنین از دیگر دستاوردها این بود که قرار شد گروهی از معلولان جهت توانمندسازی و آموزش برای حضور در بازار کار انتخاب شوند و سپس این افراد به شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند معرفی شوند.

 

محمد محسنی‌اژیه، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان نیز گفت: بر اساس قانون اساسی پیشگیری از جرم به عهده قوه قضائیه گذاشته شده است که این موضوع نزدیک به سه دهه در کشور مغفول مانده بود. از دهه ۱۳۹۰ معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه شکل گرفت. بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه شدیم که برای پیشگیری از وقوع جرم باید سراغ علت‌ها و ریشه مشکلات رفت به همین خاطر رسیدگی به مسائل اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفت. در این راستا در موضوعات اجتماعی بر اساس گروه‌های هدف و نیازمندی‌ها ورود پیدا کردیم.

 

سید محسن پورسعید، نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی بیان کرد: پیش‌ازاین تجربه موفقی در زمینه کمک به کودکان سیستان و بلوچستان داشتیم و در این تجربه نقاشی‌های کودکان را از آنها خریداری کردیم و به‌عنوان هدیه به سایر شرکت‌ها و مشتریان ارائه دادیم. مشابه این تجربه را می‌توان در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و همایش‌های تیک‌آف اجرا کرد و به‌این‌ترتیب خلاقیت و کارآفرینی را در کودکان و معلولان پرورش داد.

 

امیررضا صفایی، نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی نیز اظهار داشت: همایش تیک‌آف بسیار موفق برگزار شد و مقرر گردید عواید حاصل از آن به معلولان توانمند به‌عنوان کمک برای کسب درآمد واگذار شود. همچنین طبق مذاکراتی که با سیتی‌سنتر اصفهان داشته‌ایم قرار است برای معلولان توانمندی که توسط اتاق بازرگانی اصفهان شناسایی می‌شوند یک میز دائمی برای ارائه خدمات و محصولات در نظر گرفته شود. این نوع اقدامات را می‌توان در واقع نوآوری اجتماعی نام گذاشت.

 

محمدحسین بصیری، مسئول کمیته نوع‌دوستی و نوآوری اجتماعی نیز تصریح کرد: در کمیته نوع‌دوستی و نوآوری اجتماعی قصد داریم خیریه‌ها را بر اساس حوزه فعالیتشان دسته‌بندی کنیم و در هر حوزه برترین خیریه‌ها را شناسایی و معرفی کنیم

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.