تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 38134

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان

اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان خبرداد؛ اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در ۶ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان خبرداد. به گزارش دنیای اسرار:ابوطالب امینی در مراسم روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان خبرداد؛
اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در اراضی استان اصفهان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در ۶ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان خبرداد.

به گزارش دنیای اسرار:ابوطالب امینی در مراسم روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: سهم استان اصفهان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت تولید ۲۵ میلیون نهال و درخت در طول چهار سال است که امسال بالغ بر چهار میلیون اصله آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال شعار هفته منابع طبیعی “منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم” است، افزود: اگر مشارکت مردم وجود نداشته باشد بی تردید طرحی به سرانجام نخواهد رسید.

وی گفت: در استان اصفهان به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 5پروژه آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، سمیرم، فریدونشهر و کاشان افتتاح می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: اجرای بندهای سنگ و سیمان حوزه آبخیز رحمت‌آبادِ خوانسار، بند سنگ‌ و سیمان حوزه آبخیز گنجگانِ سمیرم، بند سنگ و سیمان حوزه آبخیز سردابِ فریدونشهر و سرریزهای پخش‌سیلاب حوزه آبخیز آبخوانِ کاشان، پروژه‌های امسال را تشکیل می‌دهد.

امینی افزود:۳۰ درصد از مساحت ۱۰ میلیون هکتاری استان اصفهان، اراضی بیابانی می باشد که در این راستا باید مطالعات و مدیریت ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره باینکه وسیع‌ترین و اساسی‌ترین بخش منابع طبیعی مراتع هستند، افزود: مدیریت مراتع با حفظ منابع آب و خاک مرتبط است و تحت تأثیر چرای دام قرار می‌گیرند که باید مدیریت به موقع انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: مقدار دام مجاز استان اصفهان ۱/۳ میلیون رأس است که درحال حاضر شمار دام موجود ۲/۲ میلیون رأس و به بیان دیگر ظرفیت دام در مراتع ما یک میلیون رأس اضافه‌تر است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد مراتع خوب ما فقیر هستند، بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی شهرستان های گلپایگان و شهرضا در دهه ۹۰ جزو مناطق بیابانی شدند در حالیکه در مطالعاتی که دهه ۸۰ صورت گرفته بوداین دو شهرستان جزو مناطق بیابانی استان نبودند.

امینی در ارتباط با وسعت اراضی جنگلی گفت: در استان اصفهان ۵۱۱ هزار جنگل داریم که ۶۵ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی ما در غرب و جنوب استان اصفهان می باشد.

وی ادامه داد:در استان اصفهان ۳۰۰ گونه گیاهی و دارویی داریم که از ۴۵ گونه آن بهره برداری می‌کنیم و اشتغالزایی خوبی برای افراد ایجاد شده است.

امینی گفت : امسال استان اصفهان در طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال که ازطرح های اصلی دولت بوده است طی یک سال گذشته ۲/۵ میلیون اصله نهال تولید کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۶ هزار هکتار با همکاری بخش خصوصی به صورت بذر کاری و نهال کاری طرح کاشت یک میلیارد نهال را دراستان اجرا کردیم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.