تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر : 13447

قرآن محور وحدت است

قرآن محور وحدت است

قرآن محور وحدت است مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: پایه‌های نظام ایران اسلامی مبتنی بر قرآن کریم است و هر قانونی مغایر با قرآن فاقد وجاهت است.به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس

Print Friendly, PDF & Email

قرآن محور وحدت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: پایه‌های نظام ایران اسلامی مبتنی بر قرآن کریم است و هر قانونی مغایر با قرآن فاقد وجاهت است.
به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ما همواره مدیون شهدا هستیم پایه‌گذاری مقدس قرآن و خون‌هایی که در راه خدا داده شده است، امنیتی در کشور ایجاد کرده که امروز در زیبایی هر چه تمام‌تر شاهد برگزاری مسابقات قرآنی در سراسر کشور هستیم و این نعمت بزرگی است.
وی با اشاره به میزبانی اصفهان در چهل و دومین مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: این برنامه قرآنی برای دومین بار و پس از ۳۰ سال در استان اصفهان اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات در استان قم برگزار شده است، گفت: مرحله سراسری این مسابقات از شش تا ۱۹ مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۲۱۶ نفر از بانوان و ۱۳۸ نفر از برادران در این مسابقات رقابت می‌کنند، تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در سه بخش حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کامل قرآن را خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه همزمان با برگزاری مسابقات محافل قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین در مرکز استان نیز ۲۰ برنامه جنبی در دستور کار داریم و برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در مسابقات تفکیک اهل سنت و تشیع نداریم گفت: در این مسابقات بین اهل سنت و تشیع تفکیک قائل نشدیم زیرا قرآن محور وحدت است و قصد دسته‌بندی نداریم.
وی افزود: خواهران در رشته‌های دعا خوانی، همخوانی و اذان مسابقات شرکت نمی‌کنند و متسابقین برای حضور در مسابقات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و کارهای دکوراسیون و پخش از صدا و سیما و هزینه داوران و جایزه برندگان از تهران تامین می‌شود.
محمد حسین بلک با اشاره به هفت کمیته برگزاری مسابقات در استان اصفهان افزود: کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و رسانه، کمیته فناوری، کمیته خواهران، کمیته حراست، کمیته پشتیبانی، کمیته تشریفات و کمیته فرهنگی در این مسابقات فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در مسابقات تفکیک اهل سنت و تشیع نداریم گفت: در این مسابقات بین اهل سنت و تشیع تفکیک قائل نشدیم زیرا قرآن محور وحدت است و قصد دسته‌بندی نداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خواهران در رشته‌های دعا خوانی، همخوانی و اذان مسابقات شرکت نمی‌کنند و متسابقین برای حضور در مسابقات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و کارهای دکوراسیون و پخش از صدا و سیما و هزینه داوران و جایزه برندگان از تهران تامین می‌شود.
وی در خصوص مکان برگزاری مسابقات اظهار کرد: این مسابقات استانداردهای خاصی دارد و باید فضایی مهیا می‌شد که اسکان، پذیرایی و مکان برگزاری تجمیع باشد و امیدواریم در سال‌های آینده به زیرساخت‌هاتوجه بیشتری شود تا بتوان از این دست مسابقات بهتر استفاده کرد.
گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان