تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 28105

دانشجوی مفید آنست که جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند

دانشجوی مفید آنست که جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند

به گزارش دنیای اسرار:زمانی که خروجی تحصیل دانشجو، آرمان‌های انقلابی و اسلامی شد و توانست جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند، در حقیقت این نوع دانشورزی و دانشجویی مفید بوده است. احمد پیغمبری در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار در خصوص اهمیت دانشجو در دوران حساس کنونی و جامعه تصریح کرد: دانشجو قضیه ای

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:زمانی که خروجی تحصیل دانشجو، آرمان‌های انقلابی و اسلامی شد و توانست جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند، در حقیقت این نوع دانشورزی و دانشجویی مفید بوده است.

احمد پیغمبری در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار در خصوص اهمیت دانشجو در دوران حساس کنونی و جامعه تصریح کرد: دانشجو قضیه ای است که فقط مربوط به یک نفر یا یک مجموعه نمی‌شود بلکه دانشجو می‌تواند خود فرهنگ و فرهنگ ساز باشد هم در جامعه هم در نظام و هم در یک حکومت می تواند فرهنگ ساز باشد.
مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی اصفهان با تاکید بر اینکه در مورددانشجو هم اهمیت شخص مورد نظر است و همین اهمیت انعکاس دهی علم و اطلاعات اظهار داشت: علم و دانشجو به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی در قرآن کریم به این اشاره و تاکید می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در اهمیت علم و دانش جو همین بس که قرآن می فرماید یعلمهم الکتاب و یزکیهم و اینکه علم و تزکیه پشت سر هم آمده
این بدان معناست پشت سر و تالیف تزکیه و تقوا همزمان اهمیت دارند.

وی با بیان اینکه علم در جایگاهی قرار گرفته که حتی خدای متعال این آیه را می فرماید و مشتری این مسئله هست اضافه کرد: این بحث معنوی و اعتقادی در مورد دانشجو و اهمیت علم آموزی است.

مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی اصفهان متذکر شد: دانشجو به لحاظ عملی در جامعه و در یک نظام و یک کشور به اندازه ای می‌تواند اثرگذار باشد که بنیه های انقلاب و نظام را با علم و اطلاعات خود استحکام ببخشد .

وی خاطرنشان کرد: دانشجو می تواند با علم و اطلاعاتش بنیه های انقلاب اسلامی را استحکام ببخشد‌.

حجت الاسلام پیغمبری افزود: با این تعاریف مشخص می‌شود دانشجو از مقام و منزلت و شایستگی های برتری برخوردار هست که می تواند در فرهنگ شهر و در فرهنگ کشور بلکه در فرهنگ جامعه اثر بسزایی داشته باشد و نقشی تاثیر گذاری را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویی می تواند در این اثر گذاری و در این شایستگی‌ها و دانشی که می‌خواهد از خود ارائه دهد موفق باشد که منشا این آرمان‌ها انقلاب و معنویات و فرهنگ او اسلامی باشد.

وی اذعان داشت: زمانی که دیدیم فرآیند و خروجی دانش این دانشجو، آرمان‌های انقلابی و آرمان‌های اسلامی شد و علومی که بتواند جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند در حقیقت این نوع دانشورزی مفید و این نوع دانشجو می تواند بهترین نقش را در جامعه ایفا کرده باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم و بایستی به دانشجوها الگو بدهیم تا آرمان‌های انقلابی و آرمان‌های اسلامی محقق شود.
خبرنگار:زهره سادات طالقانی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان