تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 28219

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان: بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است

به گزارش دنیای اسرار:طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاوت بسیج استان اصفهان که در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در جهت ارتقاء تندرستی، ایجاد نشاط، شادابی، تفریحات و سرگرمی‌های

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاوت بسیج استان اصفهان که در راستای اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان و تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در جهت ارتقاء تندرستی، ایجاد نشاط، شادابی، تفریحات و سرگرمی‌های سالم و احیای ورزش‌های سنتی، فرهنگی و هنری در جامعه بسیجیان و آحاد مردم استان از طریق ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در استان اصفهان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده بود تا آموزش‌دیدگان به عنوان مروجان بازی‌های بومی محلی در پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت کنند، پنجشنبه ۱۸ آذرماه خاتمه یافت.

مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در اختتامیه این کارگاه‌ها با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی جزو میراث فرهنگی ناملموس کشور است تصریح کرد: میراث فرهنگی صرفا به بناهای تاریخی ختم نمی‌شود و سنت‌های برجای مانده از نیاکان ما است که نسل به نسل منتقل شده مثل بازی‌های بومی محلی و ما نباید باعث قطع این زنجیره فرهنگی شویم بلکه با تقویت آن وظیفه خود را به احسن انجام دهیم.
وی ادامه داد: بازی‌های بومی محلی اجتماع محور بوده و با گفتگوهای میان‌فرهنگی، احترام متقابل به دیگر سبک‌های زندگی را ترویج می‌دهد.

سرهنگ وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان، در اختتامیه کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بازی‌های بومی محلی استان اصفهان که در ناحیه مقاومت بسیج لنجان برگزار شد، هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازی‌های بومی محلی را تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بازی‌های بومی محلی در فرهنگ و سرشت این جامعه ریشه دارد.
وی ادامه داد: احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی از اهداف سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان است.
مسئول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، با بیان اینکه کارگاه‌های مذکور ویژه مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های ناحیه مقاومت بسیج استان اصفهان طراحی شده است تصریح کرد: این کارگاه‌های آموزشی با همکاری تربیت بدنی سپاه حضرت صاحب الزمان(ع) استان، باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان و هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی طی دوره‌ای یک روزه به صورت تئوری و عملی، در ۲۸ شهرستان برگزار شد.
وی افزود: ۲۶۰۰ نفر از مدیران تربیت بدنی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اصفهان در این کارگاه‌ها شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.
رئیس باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان با اشاره به صدور گواهی حضور در کارگاه‌های آموزشی بومی و محلی گفت: گواهینامه شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها توسط فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی صادر و به امضای مشترک دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون و سرهنگ ابوالفضل خدا قلی‌پور رئیس سازمان ورزش بسیج کشور خواهد رسید.
وی ادامه داد: دی‌ماه سال جاری گواهینامه‌ها و بسته‌های آموزش بازی‌های بومی محلی شامل؛ تخته و توپ هفت‌سنگ، طناب بازی، تخته و توپ دال‌پلان و تخته دارت تحویل پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان می‌شود.
سرهنگ وحید رجبی از برگزاری مسابقات بومی محلی به مناسبت گرامیداشت دهه‌‌ی مبارک فجر خبرداد و تشریح کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر از سری مسابقات بومی محلی در ۵ رشته هفت‌سنگ، دارت، دال‌پلان، طناب‌زنی و کلاس‌کلاس ویژه ۲۰۰۰ پایگاه‌ مقاومت بسیج در سطح استان در یک روز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان