تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
کد خبر : 34159

تحولی نو در اقتصاد مدارس کشور

تحولی نو در اقتصاد مدارس کشور

امضای تفاهم‌نامه استفاده از انرژی تجدیدپذیر در مدارس ؛ تحولی نو در اقتصاد مدارس کشور   تفاهم نامه همکاری های چهارجانبه سازمان انرژی های تجدید پذیر، سازمان نوسازی مدارس کشور، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مدارس امضا شد. به گزارش

Print Friendly, PDF & Email

امضای تفاهم‌نامه استفاده از انرژی تجدیدپذیر در مدارس ؛

تحولی نو در اقتصاد مدارس کشور

 
تفاهم نامه همکاری های چهارجانبه سازمان انرژی های تجدید پذیر، سازمان نوسازی مدارس کشور، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مدارس امضا شد.

به گزارش دنیای اسرار، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ در مراسمی با حضور ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و محمود کمانی رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، تفاهم نامه مشترکی در خصوص احداث نیروگاه‌ خورشیدی انشعابی در مدارس منتخب کشور توسط خیرین و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و همچنین فرهنگ سازی و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق برای معلمان و دانش آموزان کشور منعقد شد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه ضمن تشکر از امکان این اقدام موثر، گفت: مدارس دولتی امکانات مالی کمی دارند و ایجاد منبع درآمد پایدار می تواند بسیاری از مشکلات مدرسه را حل کند.

وی در ادامه بیان داشت: برای این موضوع باید تسهیلاتی ایجاد کرد تا خیرین بیشتر استقبال کنند و مشارکت را در این امر ببینیم. باید کارگشایی کنیم، راههای مختلف را جست و جو کنیم تا خیّر با مبلغ کمی مدارس خود را تحت پوشش قرار دهد.

محمد مهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خیرین در نظام تعلیم و تربیت کار ویژه ای انجام می دهند، افزود: علاوه بر مدرسه سازی و این عمل پسندیده خیرین، ترویج و انتقال فرهنگ گذشت و ایثارگری مهمتر است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری و توجه به محیط زیست و انرژی های تجدید پذیر از جمله مسایل مورد توجه رهبری است، اضافه کرد: این امر باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود و آموزش و پرورش وظیفه مهمی در راستای ارتقای بهره وری و فرهنگ سازی دارد.

کاظمی با تاکید بر لزوم آشنا نمودن دانش آموزان با مقوله انرژی‌های تجدید پذیر، افزود: باید آموزش و توانمندسازی معلمان را نیز داشته باشیم و نتیجه این موضوع در کنار فرهنگ‌سازی در وجه دومش درآمد زایی برای مدرسه است و ایجاد یک درآمد پایدار، ارتقای کیفیت آموزش را نیز به دنبال خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان داشت: در برنامه درسی نیز باید بسترسازی مناسبی برای این بحث به شکل های مختلف داشته باشیم. در حال حاضر در هنرستان های کشاورزی امکان استفاده از سلول‌های خورشیدی و انرژی خورشیدی فراهم است.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: خیرین محوری ترین مبنا را در امور تعلیم و تربیت ایفا می کنند و در این خصوص نیز پیش قدم شده اند که جا دارد از جامعه خیرین مدرسه ساز قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: این مسیر را به استناد راهکارهای سند تحول آغاز کرده و پیش می بریم که بر ضرورت به کارگیری فناوری های نو در مدارس تاکید دارد و ما را بر توسعه و گسترش همکاری مشترک در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مدارس کشور مصمم می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: نکته دیگر اینکه مدرسه محل یادگیری است و تا دانش آموز از لحاظ نگرشی به این موضوع واقف نشود نمی تواند آن را به کار ببندد. بنابراین از طریق بستر آموزش و تربیت باید فرهنگ سازی کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: خیرین در کنار ساخت مدارس تمایل به تقویت اقتصاد مدرسه نیز دارند تا از جهت تربیتی و آموزشی وحتی زیرساختی در آمد پایدار برای مدرسه خلق کنند.

وی اظهار داشت: از لحاظ عده، تعداد و ظرفیت آموزش و پرورش بسیار بزرگ و فرصت خوب و مناسبی است. و برای این طرح ۵۰ هزار مدرسه آماده بارگذاری داریم.

خان محمدی قیمت پایه و اعطای وام و تسهیلات برای سلول‌های خورشیدی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: هزینه های نصب و راه اندازی این نیروگاه ها بخشی به عنوان تسهیلات و بخشی دیگر توسط خیّر فراهم شود تا در ساز و کار اقتصادی این طرح تغییراتی ایجاد کنیم که می تواند به عنوان یک تجربه موفق عمل کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان ضمن قدردانی از دست اندرکاران انعقاد و اجرای این تفاهم نامه تاکید کرد سازمان نوسازی مدارس کشور تمام قد در اجرای طرح مصمم است.

محمود کمانی رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق نیز در این مراسم گفت: تلفیق حوزه انرژی های پاک با بحث آموزش و پرورش و ساخت مدارس و حضور و مشارکت خیرین اقدام مبارکی است.

وی با اشاره به نکاتی در خصوص وضعیت مصرف انرژی گفت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر در چند سال اخیر شتاب زیادی در دنیا گرفته است. دنیا با سرعت به این سمت در حرکت است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان