تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 10001

نقش موثر دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله

نقش موثر دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله

در دیدار رییس اتاق بازرگانی و رییس دانشگاه اصفهان عنوان شد؛ نقش موثر دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله به گزارش دنیای اسرار:رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل

Print Friendly, PDF & Email

در دیدار رییس اتاق بازرگانی و رییس دانشگاه اصفهان عنوان شد؛

نقش موثر دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله

به گزارش دنیای اسرار:رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دانشگاه اصفهان در شناسایی مشکلات بنگاه های اقتصادی و تبدیل آن به مساله و ارایه راه حل مساله نقش موثر دارد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی در دیدار با رییس دانشگاه اصفهان از جریان نداشتن دانش در سیاست گذاری و تصمیم گیری  اقتصادی بخش خصوصی و دولتی انتقاد کرد و گفت: نهادینه شدن دانش در تصمیم گیری ها نیاز به حضور فعال دانشگاه ها در عرصه های اقتصادی دارد.
وی  تصریح کرد:دولت به جای پرداخت یارانه بخش صنعت می تواند از دانشگاه ها  بخواهد که پروژه های بهبود در واحدهای صنعتی تعریف کنند و مسایل درون بنگاهی آنان را حل کنند.
وی راه اندازی مرکز رشد صادرات ،تجارت الکترونیک و مرکز توانمندسازی نیروی انسانی را گام های عملی اتاق بازرگانی اصفهان برای ورود به نسل دوم و سوم اتاق های پیشرو عنوان کرد.
گلشیرازی از تشکیل کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی  و دانشگاه اصفهان با هدف تنظیم تفاهم نامه کاربردی بین دو بخش خبر داد و گفت:خواسته بخش خصوصی از دانشگاه این است که مساله  صنایع را شناسایی و راه حل آنرا ارایه کند .
 هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این جلسه  گفت:ریشه مشکلات اقتصادی کشور در مشکلات فکری است و سطحی نگری به فرایند تصمیم گیری  به این مشکلات دامن زده است .
وی ایجاد پایگاه داده های اقتصادی در استان اصفهان را مهم و ضروری دانست و گفت:این پایگاه داده می تواند آینده کسب و کار را برای فعالان اقتصادی رقم بزند و با تحلیل اطلاعات و داده های اقتصادی می توان آینده پژوهی برای جامعه تعریف کرد .
وی با اشاره به اطلاعات و داده های گسترده و پیچیده در فضای اقتصادی گفت:دانشگاه می تواند در جمع آوری داده ها ،دسته بندی ،تجزیه و تحلیل داده ها و بسترسازی برای تصمیم گیری  به بنگاه های اقتصادی و سازمان های دولتی کمک کند.
طالبی با اشاره به  همکاری موفق دانشگاه اصفهان با شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:اعضای هیات علمی دانشگاه در هفته دو روز  می توانند در این شرکت حضور پیدا می کنند و با شناسایی مسایل و مشکلات راهکارهای حل مساله را به مدیران این شرکت ارایه می کنند.  
طالبی از آمادگی دانشگاه اصفهان برای شناسایی مسایل و مشکلات استان و همچنین بنگاه های اقتصادی  خبر داد و گفت:دانشگاه می تواندمشکلات استان را به مساله تبدیل کند و راه حل آنرا به صورت عملیاتی ارایه کند،مهم خواستن بخش دولتی و خصوصی برای حضور دانشگاه در این فرایند است.  
اصغر اخوان مقدم  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:همکاری دانشگاه اصفهان با انجمن پلیمر و پلاستیک استان نمونه موفق همکاری صنعت و دانشگاه است که می تواند به بخش های دیگر تسری پیدا کند.
علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:ایران در شاخص های علمی اهم از تعداد مقاله ،تعداد دانشجو و دانشگاه رشد قابل توجهی داشته ولی در شاخص های اقتصادی جایگاه خوبی را ندارد.
وی خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی و دانشگاه اصفهان شد و گفت:فعالان اقتصادی با استفاده از تحلیل های دانشگاه می توانند  تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند و دانشگاه ها بر اساس نیاز بنگاه های اقتصادی نیروی متخصص تربیت کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان