تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر : 14530

اهدای ملک به ارزش بیش از دومیلیارد تومان توسط خیر اصفهانی به آموزش و پرورش

اهدای ملک به ارزش بیش از دومیلیارد تومان توسط خیر اصفهانی به آموزش و پرورش

اهدای ملک به ارزش بیش از دومیلیارد تومان توسط خیر اصفهانی به آموزش و پرورش به گزارش دنیای اسرار:مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر اصفهان از اهداء ساختمان توسط یک خیر اصفهانی در منطقه کوجان به این ناحیه خبر داد.احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ اصفهان از اقدام ارزشمند این نیکوکار تقدیر کرد و گفت:

Print Friendly, PDF & Email

اهدای ملک به ارزش بیش از دومیلیارد تومان توسط خیر اصفهانی به آموزش و پرورش

به گزارش دنیای اسرار:مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر اصفهان از اهداء ساختمان توسط یک خیر اصفهانی در منطقه کوجان به این ناحیه خبر داد.
احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ اصفهان از اقدام ارزشمند این نیکوکار تقدیر کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم ناحیه ۵ آموزش و پرورش در منطقه کوجان و کمبود فضای آموزشی در این محله با اهدای این ملک، کمک بسیار موثری به این ناحیه در راستای رسیدن به اهداف و اعتلای آموزش صورت گرفت.
وی افزود: این اقدام قابل ستایش و بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و امیدواریم نهضت مشارکت عموم نیکوکاران را در مشارکت در توسعه همه جانبه کشور فراهم کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان در تشریح مشخصات ملک اهدا شده گفت: این ملک با ارزش بالغ بر ۲ میلیارد تومان در منطقه ۸ شهرداری اصفهان در منطقه کوجان قرار دارد که توسط خیر نیکوکار به نام سید احمد محمدی شیخ شبانی به این سازمان اهدا شده است.
ضیایی افزود: ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان با دارا بودن ۷۸ هزار دانش آموز و ۴ هزار و ۲۰۰ پرسنل شاغل و ۶ هزار بازنشسته در ۲۴۷ مدرسه دولتی و ۲۴۷ مدرسه غیردولتی، از بزرگترین نواحی آموزش و پرورش است.
ضیایی مهمترین چالش ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان را عمر بالای بناهای آموزشی این ناحیه اعلام کرد و افزود: میانگین عمر بنای مدارس این نواحی به ۵۰ سال می‌رسد.
وی از کمبود نیروی انسانی بعنوان چالش بعدی این ناحیه نام برد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده و با اضافه کاری همکاران مجرب و باسابقه، هم اکنون کمبود نیروی انسانی تامین شده است.
وی افزود: با توجه به نسبت مساوی مدارس پسرانه و دخترانه در ناحیه ۵ هم اکنون بیش از ۸۰ درصد نیروی آموزشی همکار خانم می‌باشند.
ضیایی در ادامه به اقدامات این ناحیه در جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: تمامی مدارسی که از سال ۹۳ به بعد در ناحیه ۵ تاسیس شده اند که شامل ۱۰ واحد آموزشی در قالب ۱۲۰ کلاس می باشد، همگی توسط خیرین انجام شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۴ مدرسه دیگر توسط این خیرین در دست احداث می‌باشد.
وی افزود: خیر اصفهانی ملک خود را بدون هیچ قید و شرطی به آموزش و پرورش اهدا کرد و اجازه تبدیل به احسن شدن ملک را هم داد.
ضیایی افزود: با توجه به نیاز منطقه و تراکم بالای جمعیتی منطقه این ملک برای راه اندازی کانون فرهنگی تربیتی مقدمات آن انجام شده است که با عنوان خیر ساز در آن دانش آموزان به فراگیری و آموزش مهارت های زندگی و فرهنگی و صنایع دستی و هنری می پردازند.
وی از گره گشایی از چالش اصلی این ناحیه با واگذاری این ملک به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با این اقدام گره بزرگی از لحاظ تامین فضای فرهنگی ، پرورشی و آموزشی در محله پر جمعیت کوجان باز شد.
ضیایی به موقعیت، مساحت و ارزش این ملک بلحاظ ضرورت نیاز منطقه اشاره کرد و گفت: این ملک به متراژ ۴۸۳ متر مربع، و به ارزش تقریبی بالغ بر ۲ میلیارد تومان می باشد.
وی با پر اهمیت خواندن فضاهای فیزیکی کاربردی بویژه در بخش مهارت آموزی، پرورشی ، ورزشی و امور هنری گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز در یکی دوماه آینده شاهد نتایج موثر این اقدام خواهیم بود.
مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در ادامه به استقبال مدیران این ناحیه در همکاری با نیکوکاران و خیرین مدرسه ساز گفت: ما دست یاری به سوی خیرین دراز کرده و امیدواریم با توجه وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و نظر علما و صاحب نظران‌ که زیرساخت توسعه از آموزش و پرورش شروع میشود و به دانش آموزان و مدرسه ختم می شوند، شاهد احداث ساختمانها و بناهای آموزشی مناسب و مجهز برای تعلیم و تربیت دانش اموزان و اعتلای دانش و تعالی جامعه باشیم.
وی گفت: ساختمان مناسب و محیط مناسب در مدارس، علاقه دانش‌آموزان را تحت شعاع قرار داده و آن هنگام شاهد ارتقای بهره‌وری و شکوفایی و ترغیب واقعی دانش آموزان خواهیم بود.
وی ادامه داد: از تمام خیرین برای خدمت به فرزندان این مرز و بوم درخواست می کنیم که وارد عرصه ساخت مدارس و مراکز اموزشی شوند و با ایجاد محیطی آرام و استاندارد برای آینده سازان این مملکت مساعدت و همکاری کنند.
محمد کاظم علیخانی معاون پرورشی ناحیه ۵ اصفهان نیز در دیدار با این خیر نیکوکار اصفهانی در سخنانی ضمن تقدیر از نیت خیر این نیکوکار اصفهانی گفت: تعهد، روحیه مشارکت و احساس مسئولیت موجب گردیده این خیر نیکوکار نیمی از سرمایه خود را در قالب این ملک به سازمان اموزش و پرورش اهدا نماید.
وی افزود: نگاه مهارت آموزی در آموزش و پرورش یکی از مهمترین و محوری ترین اولویت های سازمان است که از طریق کانون های پرورشی در حال پیگیری است.
فرج مددی رییس اداره امور حقوقی ناحیه ۵ اصفهان نیز در این دیدار بر ضرورت تامین فضای فیزیکی و ساختمان در این منطقه بعنوان اولویت اصلی این اداره در سال جاری آموزشی نام برد و گفت: بحمدالله با این اقدام ، راه برای توسعه و ارایه خدمات آموزشی به عموم شهروندان منطقه فراهم گردیده است .
وی با تقدیر و تجلیل از روحیه اخلاق مدارانه ی این خیر اصفهانی گفت: در این مدت که با ایشان در ارتباط با امور نقل و انتقال ملک ارتباط داشتم شاهد حسن خلق، کرامت و انسانیت والای ایشان بودم و از ایشان بسیار آموختم. وی افزود: همراهی خانواده در اهدای این ملک نیز بسیار شایسته تقدیر است.
شایان ذکر است آقای سید احمد محمدی شیخ شبانی متولد سال ۱۳۲۵ در اصفهان دارای ۷ فرزند شامل ۶ دختر و یک پسر می باشد.
وی که هم اکنون مستمری بگیر و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی بوده ، عمر کاری خود را در مسیر کسب روزی حلال در صنف قنادی، تولیدی گز ، کیک و شیرینی طی نموده است.
محمدی در توصیف این اقدام خود ، از معامله با امام رضا علیه السلام در اهدای این زمین به آموزش و پرورش گفت و افزود: من هر چه در زندگی دارم متعلق به بخشندگی ها و لطف و مرحمت اولیاء الله و امام رضا (ع) است.
محمدی افزود: بهنگام تصمیم برای اهدای ملک به اموزش و پرورش، نگاهی به کودکان و نوجوانان آن منطقه داشتم که باید مسافتی را طی می کردند، و باید کاری کنم مخاطرات برای دانش آموزان به حداقل برسد.
وی افزود: احساس مسوولیت در برابر فرزندان همشهریان بویژه دختران دانش آموز، یکی از عوامل مهم در قطعیت تصمیم برای اهدای این ملک بود .
گفتنی است ملک اهدایی در موقعیت مناسب آموزشی در کنار کتابخانه عمومی و دارای حیات مناسب برای دانش اموزان و ساختمانی با استقامت و استاندارد بوده که در دفترخانه اسناد رسمی، در نیمه اول آبانماه رسما به ناحیه ۵ اداره اموزش و پرورش استان منتقل شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان