تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر : 20789

اولویت سیستم حمل و نقل شهری؛ هزینه کم و دسترسی سریع و آسان

اولویت سیستم حمل و نقل شهری؛ هزینه کم و دسترسی سریع و آسان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان: درآمد ماهانه و سالانه‌ی مترو به دلیل شیوع کرونا، کاهش یافته است.مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، در نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه، گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد و شرکت مترو برای واگذاری این فضاها آمادگی دارد.وی افزود: مذاکراتی با سرمایه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان: درآمد ماهانه و سالانه‌ی مترو به دلیل شیوع کرونا، کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، در نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه، گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۵ هزار متر فضای تجاری وجود دارد و شرکت مترو برای واگذاری این فضاها آمادگی دارد.
وی افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران برای استفاده از فضای تجاری ایستگاه‌های مفتح و کارگر صورت گرفته است و آرام سازی و زیبا سازی ایستگاه‌های مترو، در دست کار است.
احمدرضا طحانیان، تصریح کرد: مطالعات قطار سبک شهری انجام شده و اصفهان در آینده شاهد بهره‌برداری از این وسیله نقلیه سبک شهری خواهد بود.
وی افزود: برای ایمن سازی خط ۲ مترو تمهیداتی اندیشیده شده است و با اینکه عمق برخی از ایستگاه‌ها، ۲۰ متر زیر زمین بوده است ولی از نظر تاب‌آوری شرایط خوبی دارد.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان، تاکید کرد: ایمنی، آسایش و ارزان بودن سفر برای مسافران دغدغه‌ی اصلی مدیران شهر است.
وی گفت: میزان یارانه پرداختی توسط سیستم‌های شهرداری ۱۲ برابر هزینه‌هایی است که از شهروندان دریافت می‌شود.
طحانیان افزود: شهرداری اصفهان برای یک سال بهره‌برداری، ۱۰۰ میلیارد تومان و با توجه به خرید تجهیزات مورد نیاز، تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط مطلوب، جابه‌جایی مسافر ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان و در سال ۲۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل می‌شود.
مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع کرونا و در نهایت کاهش تعداد مسافران، درآمد ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان شرکت مترو به ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد ۲۰ میلیارد تومان سالانه‌ی آن به ۷ میلیارد تومان، کاهش یافته است.
وی افزود: سیستم‌های انبوه‌بر، سود ده نیستند و اگر تجهیزات نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند، ۱۲ برابر هزینه انجام می‌شود که فرآیندی دشوار است.
طحانیان اظهار کرد: در خط دو مترو اصفهان از ۱۶ ایستگاه طراحی شده است و تعداد ۱۲ ایستگاه در حال اجرا است تا شهروندان در آینده‌ی نه چندان دور، از خط دو مترو بهره‌مند شوند.
وی گفت: تاریخ مشخصی برای بهره‌برداری از خط دو نمی‌توان اعلام کرد اما اجرای آن متفاوت از خط یک خواهد بود و با سرعت بیش‌تری بهره‌برداری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مترو منطقه اصفهان، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین موضوع در سیستم حمل و نقل شهر‌ها، جابه‌جایی شهروندان با هزینه‌ی کم و دسترسی سریع و آسان اس.
وی افزود: بیش از ۴ میلیون سفر درون شهری در اصفهان انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مترو ۱۶ درصد از این جابه‌جایی‌ها را انجام خواهد داد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان