تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 22417

تاریخچه مخابرات شهرستان نائین

تاریخچه مخابرات شهرستان نائین

رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین در برنامه چتر ارتباط به تشریح تاریخچه مخابرات این شهرستان پرداخت . به گزارش  دنیای اسرار،مرتضی حقیقی با اشاره به اینکه سابقه مخابراتی شهرستان نائین به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمیگردد؛اظهار کرد : در آن زمان خطوط تلگراف در ایران دایر شد و با عبور خط تلگراف تهران بندرعباس از

Print Friendly, PDF & Email


رئیس اداره مخابرات شهرستان نائین در برنامه چتر ارتباط به تشریح تاریخچه مخابرات این شهرستان پرداخت .

به گزارش  دنیای اسرار،مرتضی حقیقی با اشاره به اینکه سابقه مخابراتی شهرستان نائین به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمیگردد؛اظهار کرد : در آن زمان خطوط تلگراف در ایران دایر شد و با عبور خط تلگراف تهران بندرعباس از نائین ،ارتباط در این شهرستان برقرار گردید.

وی افزود :در آن زمان در شهرستان نائین تشکیلاتی با عنوان پستل که امور پست و تلگراف و نگهداری از آن را بعهده داشت ایجاد شد. در این تشکیلات، کارکنان امور پستی( ارسال و توزیع نا مه ها و تلگرافها ) و نیز نگهداری از خطوط تلگراف را با استفاده از شتر تندرو و اسب انجام می دادند و هزینه ای بعنوان حق علیق که هزینه علوفه و خوراک دام بود دریافت می کردند و در حال حاضر می توان از این هزینه بعنوان هزینه ی سوختی که بعضا به رانندگان پرداخت می شود؛ یاد نمود.

رئیس مخابرات شهرستان نائین با اشاره به راه اندازی اولین میز ارتباطی نائین، بیان کرد: در دهه ی ۱۳۳۰ شمسی،برای اولین بار مخابرات یا اداره تلفن در این شهرستان راه اندازی شده است.

مرتضی حقیقی ادامه داد: بعد از انقلاب و با ورود سیستمهای آنالوگ ، در سال ۱۳۶۳ ،اولین مرکز ۲۰۰۰ شماره ای آنالوگ در شهرستان نائین راه اندازی شد و تا پایان دهه شصت همه روستاهای بالای صد خانوار به تلفن مجهز شدند.

وی در پایان عنوان نمود: از اوایل دهه هفتاد سیستهای دیجیتال وارد ساختار مخابراتی میشوند که در حال حاضر کلیه شهرهای شهرستان نائین و ۱۵۰ روستا و آبادی این شهرستان، دارای ارتباط تلفن ثابت هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان