تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 26949

انتخاب استاندار جوان و کارآمد کمترین انتظار مردم استان اصفهان از دولت جدید

انتخاب استاندار جوان و کارآمد کمترین انتظار مردم استان اصفهان از دولت جدید

استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد. به گزارش دنیای اسرار : شهره باقری _ بی‌تردید مدیریت کارآمد و منطبق

Print Friendly, PDF & Email

استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد.

به گزارش دنیای اسرار : شهره باقری _ بی‌تردید مدیریت کارآمد و منطبق با اقتضائات روز از مهمترین عوامل توسعه است و در جوامع دموکراتیک و مردم سالار انتخابات با همین دیدگاه تعریف می‌شود.
در ایران نیز تا کنون انتظار می‌رفت که تاثیر آراء مردم منجر به تحول بنیادین در امور اجرایی، مطابق با احتیاجات آنها و نیازهای انقلاب شود و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که در همین راستا توسط رهبر فرزانه انقلاب تدوین و ابلاغ گردیده، انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز از این قاعده مستثنی نیست و مردم مطابق با شعارهای انتخاباتی جبهه انقلاب، انتظار تحول همه جانبه در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی دارند که برای نیل به این هدف، انتخاب فردی در راس امور اجتماعی استان‌ها، توانمندی و کارآمدی بالا است.
استاندار به عنوان نماینده دولت باید هم صاحب فکر و برنامه باشد و هم دیدگاهی فرا بخشی داشته باشد، علاوه بر آن رسیدگی به مشکلات استان و در راس آن توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها را در نظر داشته باشد.
استان اصفهان با وجود ظرفیت‌های بالای کشاورزی، گردشگری، صنعتی، معدنی و تجاری که در تولید درآمدهای پایدار دارد، متاسفانه در سال‌های اخیر دچار عقب ماندگی‌های بسیاری شده و بر اساس نظر کارشناسان، با نرخ بیکاری بالایی روبرو است و حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر رفته که در این ارتباط مسئولان کشوری و استانی باید پاسخگوی آن باشند زیرا خروجی کارکرد نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عامل فقر یا کاهش فقر، افزایش بیکاری یا کاهش آن است و مشکلات اجتماعی که امروز اصفهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، معلول وضعیت ساختارهای موجود است.
همچنین درد مزمن بی‌تدبیری و نگاه منطقه‌ای بجای نگاه ملی روسای دولت‌ها به زاینده‌رود و همچنین خشکسالی اقلیمی، هیدرولوژیکی، کشاورزی و ژئوهیدرولوژیک که امروزه در استان اصفهان شاهد آن هستیم.
متاسفانه اصفهان، شهری که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام برگزیده شده، امروزه فاقد شاخص‌های لازم برای حفظ این عنوان است و برای نگهداری از میراث دوران انقلاب، دفاع مقدس و سابقه تمدنی این استان که سال‌هاست زیر دست نامادری‌ها روزگار گذرانده است، نمی‌توان به سادگی گذشت زیرا اصفهان دیگر توانی برای آزمون و خطاهای سلیقه‌ای، حزبی و رفاقتی ندارد.
باید خاطرنشان کرد که استاندار آینده این استان مظلوم، وظیفه سنگینی بر عهده دارد زیرا مردم طی سال‌های اخیر خاطره خوشی از مسئولین اجرایی استان ندارند و این ناخشنودی، باعث بی‌اعتمادی و شکاف بین مردم و مسئولین گشته و برگرداندن این اعتماد، تنها در صورت کارکرد مثبت مدیران استانی در دولت جدید میسر می‌شود. انتخاب مدیران استانی در دولت مردمی، باید متفاوت از گذشته و در راستای ایران قوی و دولتی کارآمد صورت گیرد.
امروزه مردم نسبت به گردش نخبگان و مسئولین در حکومت انتقاد دارند چرا که گردش مدیران در یک مدار ثابت طی چهار دهه گذشته باعث نابسامانی‌های جبران ناپذیر امروز گردیده است و این چرخه باید تغییر کند.
بر این اساس انتخاب مدیری بومی، جوان و کارآمد که به دور از خوی اشرافی‌گری، دارای روحیه جهادی نیز باشد، کمترین انتظار مردم و نسل دوم انقلاب از دولت آقای رئیسی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان