تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 34151

«مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند»

«مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند»

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند» اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار:حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست ضمن انتقاد از کم‌توجهی برخی متولیان فضای مجازی

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «مسئولانی که در امر صیانت از فضای مجازی کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند»
اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار:حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست ضمن انتقاد از کم‌توجهی برخی متولیان فضای مجازی بیان داشت: برخی از مدیران و متولیان فضای مجازی با کم‌توجهی و ساده‌انگاری و عدم حضور در نشست‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم مصوبات و اقدامات دیگر نهادها از جمله دستگاه قضایی را کم‌اثر می‌کنند.

وی افزود: این مدیران باید توجه داشته باشند که جایگاه و منزلت اجتماعی و اعتباری که در جامعه دارند را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و صیانت از فضای مجازی در راستای پاسداشت و اعتلای نظام، از مهم‌ترین وظایف ایشان است و چنانچه در انجام این وظیفه کوتاهی نمایند باید پاسخگو باشند.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان با تاکید بر مهم شمردن صیانت از فضای مجازی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی تاثیرات بسیار گسترده ای بر مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دارد و چنانچه امر صیانت از آن جدی گرفته نشود اثرات سوء و جبران‌ناپذیری در جامعه خواهد داشت.

ایشان امر صیانت از فضای مجازی در کشور را حول سه محور اصلی توصیف و تصریح کرد: صیانت از فضای مجازی کشور باید حول سه محور اصلی انجام پذیرد؛ حکم‌رانی در فضای مجازی، مدیریت شبکه‌ها و مدیریت کاربران.

جعفری در خصوص حکم‌رانی در فضای مجازی خاطرنشان ساخت: حکم‌رانی باید توسط حاکمیت صورت پذیرد و اگر این حکم‌رانی به دست دشمنان بیفتد به‌جز زیان برای کشور هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

رییس دستگاه قضایی استان با اشاره‌ به تاثیرات مخرب شبکه‌های مختلف فضای مجازی بر اجتماع و بنیان خانواده‌ها گفت: منشاء بسیاری از پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی به خصوص در مسائل خانوادگی تشکیل می‌شود تاثیرات مخربی‌است که فضای مجازی بر افراد گذاشته چرا که دشمن با هدف قرار دادن اصلی ترین رکن اجتماع یعنی خانواده سعی در آسیب رساندن به انقلاب و کشور دارد و ضرورت مدیریت شبکه‌های مختلف فضای مجازی به‌شدت احساس می‌شود.

ایشان همچنین بر شناسایی و مدیریت صحیح کاربران فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از کاربران فضای مجازی با اسامی و شخصیت‌های جعلی اقدام به انجام انواع جرایم از جمله کلاه‌برداری، ترویج فساد، نشر اکاذیب و … می‌نمایند و این افراد با سوء استفاده از عدم آگاهی مخاطبان، فضای مجازی را به‌شدت ناامن ساخته اند و باید با برنامه‌ریزی و انسجام نهادهای ذیربط و همت متولیان، این مسائل سر و سامان داده شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان