تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر : 15064

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت به گزارش دنیای اسرار:تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان که بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی راه اندازی شده بود، برای نخستین بار انجام گرفت و خوشبختانه به نحو مطلوب در کمتر از زمان پیش بینی شده پایان یافت. مدیر

Print Friendly, PDF & Email
تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت
به گزارش دنیای اسرار:تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان که بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی راه اندازی شده بود، برای نخستین بار انجام گرفت و خوشبختانه به نحو مطلوب در کمتر از زمان پیش بینی شده پایان یافت.
مدیر نگهداری  وتعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که این مجتمع برای نخستین بار مورد تعمیرات اساسی قرار می گرفت و ممکن بود به دلایلی همچون شرایط استقرار، ارتفاع و فشردگی تجهیزات،  کار را با چالشهایی روبرو کند زمان انجام تعمیرات به سختی قابل برآورد بود.
علیرضا قزوینی زاده   با بیان اینکه  برودت هوا در مدت انجام تعمیرات، گاهی به ۷ درجه منهای صفر می رسید، افزود: از دلایل دیگر افزایش زمان پیش بینی، می توان به عدم امکان تامین تجهیزات و اجناس مورد  نظر تعمیرات اساسی، نیاز به استفاده از ابزار آلات و و سایل تعمیراتی و تامین آن از پالایشگاه های دیگر  اشاره کرد.
ضمن اینکه با توجه به نصب برخی تجهیزات در ارتفاع، احتمال ریسک و  اتلاف زمان بیشتری  برای تعمیرات انتظار می رفت. 
با این وجود علیرغم پیش بینی ها، واحد NHT  که تعمیرات اساسی آن ۲۲ روز تخمین زده شده بود با  ۹ روز، واحدCCR که ۲۴ روز پیش بینی شده بود با ۵/۴ روز و واحد آیزومریزاسیون که ۲۲ روز پیش بینی شده بود با ۵/۱ روز  صرفه جویی در زمان، در مدار سرویس قرار گرفتند.   
 وی  مهمترین کارهای ویژه ای  را  که در تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی انجام شد، برشمرد:  کالیبراسیون اندازه گیر سطح رآکتورهای واحد احیای مدام و تعویض Gamma  Ray Source، نصب ولو برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی روی کولرهای هوایی E-۷۲۱۰۲ ، با توجه به عدم تامین باندلهای سفارش گذاری شده در سال ۱۳۹۶، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب بندی مبدل E-۷۳۱۲A/B ، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب بندی مبدل E-۷۳۱۹A/B وتعویض کامل تیوب باندل E-۷۲۲۰۴ و…..قزوینی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بدون شک آنچه موجب شد که واحدهای مجتمع بنزین سازی در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام شود تا  یکی از مهمترین واحدهای تولید سوخت شرکت راه اندازی مجدد گردد، تعهد و  تلاش همه جانبه  همکاران این شرکت بود که به حق قابل تقدیر است.
گفتنی است با بهره برداری از مجتمع بنزین سازی از ۴ سال گذشته، شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو۴ تولید می کند و برای توزیع در جایگاههای سوخت کشور، به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل می دهد. 
 مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: در همین زمان برج خنک کننده A  و مشعل شماره ۳ این شرکت را نیز مورد تعمیرات اساسی قرار دادیم. 
در تعمیرات برج خنک کننده A ،  لایروبی حوضچه، تنظیم و هم محوری تلمبه اصلی انتقال آب برجهای خنک کنندهA ۲۲۰۶p، تعویض قسمتی از مسیر برگشتی برج کننده A   و…. انجام شد.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.