تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 13006

ورزش گلف به عنوان یک ورزش سبز حامی محیط زیست/ اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور

ورزش گلف به عنوان یک ورزش سبز حامی محیط زیست/ اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور

ورزش گلف به عنوان یک ورزش سبز حامی محیط زیست/ اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور به گزارش دنیای اسرار:«ورزش گلف، حامی محیط زیست»؛ این شعار نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور است که همزمان با بهره‌برداری از اولین زمین استاندارد مینی‌گلف اصفهان چراغ این رشته ورزشی را در نصف‌جهان روشن

Print Friendly, PDF & Email

ورزش گلف به عنوان یک ورزش سبز حامی محیط زیست/ اصفهان میزبان المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور

به گزارش دنیای اسرار:«ورزش گلف، حامی محیط زیست»؛ این شعار نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور است که همزمان با بهره‌برداری از اولین زمین استاندارد مینی‌گلف اصفهان چراغ این رشته ورزشی را در نصف‌جهان روشن کرده است.

حاصل جنب‌وجوشی که از چند هفته گذشته در بخشی از ورزشگاه کوثر اصفهان به چشم می‌خورد، بهره‌برداری از نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف شهر اصفهان در این ورزشگاه بود که به قول رییس هیئت گلف استان در ۴۵ روز آماده بهره‌برداری شده است.

زمینی که این روزها میزبان نخستین المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور شده و میزبانی از مسابقات بین‌المللی تصویری است که مسئولان امر برای آینده آن ترسیم کرده‌اند.

سایت استانداردی که حاصل همکاری شهرداری اصفهان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون گلف، سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری، وزارت ورزش و جوانان و هیئت گلف استان اصفهان است به دست کودکان کار افتتاح شد.

المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور که از هفتم شهریور و در ۲ رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال در اصفهان آغاز شده است، دهم شهریورماه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در آیین بهره‌برداری از نخستین زمین مینی‌گلف اصفهان و همچنین افتتاحیه نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور، به ثبت اتفاقات خوب در هیئت گلف استان در طول یک سال اخیر اشاره کرد و زمین مینی‌گلف اصفهان را یکی از زیباترین زمین‌های مینی‌گلف کشور دانست.

محمد سلطان‌حسینی تأکید کرد که شاید همگان استان اصفهان را به هنر، فرهنگ و اماکن تاریخی آن بشناسند، اما تقدیم کردن ۲۳ هزار شهید برای دفاع از میهن که بالاترین تعدادشهدا نسبت به جمعیت یک استان در کشور است، مایه افتخار اصفهان و اصفهانی‌ها است.

“ورزش گلف به عنوان یک ورزش سبز حامی محیط زیست و حامی پرنده‌ای به‌ نام هوبره است.”، این نکته‌ای بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در حاشیه آیین بهره‌برداری از نخستین زمین مینی‌گلف اصفهان و افتتاحیه المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور به آن اشاره کرد.

ایرج حشمتی در این خصوص گفت: هوبره یکی از گونه‌های در معرض انقراض و از محبوب‌ترین گونه‌های جانوری ایران و جهان است.

وی با بیان اینکه امروزه ورزش یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای حفاظت از محیط زیست است، افزود: یکی از سطوح ارزش‌گذاری محیط زیست توجیهات اخلاقی است و ورزشکاران الگوهای اخلاق هستند و زمانی که این الگوها بتوانند حامی محیط زیست باشند، می‌توانیم فرهنگی برای حفظ محیط زیست ایجاد کنیم، بنابراین اگر این مسابقات با شعار حفظ محیط زیست برگزار می‌شود به‌دنبال تحقق همین هدف است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با نام بردن از اسطوره‌ای مانند غلامرضا تختی ادامه داد: در جام جهانی شاهد بودیم تماشاگران ژاپنی حتی پس از شکست تیم‌شان زباله‌هایی که در ورزشگاه وجود داشت را جمع‌آوری کردند و به نظر من پیروز اصلی میدان همین تیم بود.

حشمتی اضافه کرد: باید فرهنگ حفظ محیط زیست را در ورزشکاران تقویت کنیم تا بتوانیم آن را در جامعه تسری دهیم چون ورزشکاران الگوهای مردم هستند.

وی وظیفه فدراسیون و هیئت‌های گلف در حفاظت از محیط زیست را سنگین دانست و اضافه کرد: هر فدراسیون و هیئت ورزشی که به این امر اهتمام داشته باشد، مورد حمایت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان قرار می‌گیرد.

رییس هیئت گلف استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: فدراسیون گلف حدود ۴۵ روز پیش از هیئت گلف استان درخواست کرد میزبان المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور شود و این زمین استاندارد با همت جمعی در عرض ۴۵ روز آماده بهره‌برداری شد.

کوروش محمدی افزود: اصفهان شهر هنر، شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر مردان خدا و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهر سرداران شهید، جانبازان و آزادگان است، اما در چند دهه اخیر زمین استاندارد مینی‌گلف نداشت که با همراهی و کمک شهرداری اصفهان، فدراسیون گلف و اداره‌کل ورزش و جوانان استان امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین زمین مینی‌گلف شهر اصفهان هستیم.

وی داشتن زمین مینی‌گلف را حق نوجوانان و جوانان اصفهانی دانست که از آنها دریغ شده بود و ادامه داد: سایت استاندارد مینی‌گلف اصفهان یکی از بهترین زمین‌های ایران و حتی منطقه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از روز نخست آغاز به کار شورای پنجم شهر اصفهان و تیم جدید شهرداری اصفهان، عنوان کردیم که برای اصفهان رویایی داریم و این سخن تنها در حد شعار نبود. این پیامی است که به آن ایمان داریم و بر ایمان خود پابرجا ایستاده‌ایم.

گفتنی است، نخستین دوره المپیاد استعدادهای برای مینی‌گلف دختران کشور که با حضور ورزشکارانی از استان‌های هرمزگان، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، مرکزی، قم، مازندران و … در حال برگزاری است، روز یکشنبه دهم شهریورماه و با برگزاری مراسم اختتامیه در حضور حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف در ورزشگاه کوثر به پایان می‌رسد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.