تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 13666

لزوم عمل به منشور توسعه فرهنگ قرآنی

لزوم عمل به منشور توسعه فرهنگ قرآنی

لزوم عمل به منشور توسعه فرهنگ قرآنی مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان: باید عطش نیاز به قرآن را در جامعه به وجود آوریم. به گزارش دنیای اسرار:جت الاسلام سید محسن اخوان درخصوص چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در اصفهان اظهار کرد: در شرایطی که جامعه اسلامی به سه عامل فرهنگ سازی قرآنی، نظام سازی

Print Friendly, PDF & Email

لزوم عمل به منشور توسعه فرهنگ قرآنی

مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان: باید عطش نیاز به قرآن را در جامعه به وجود آوریم.

به گزارش دنیای اسرار:جت الاسلام سید محسن اخوان درخصوص چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم در اصفهان اظهار کرد: در شرایطی که جامعه اسلامی به سه عامل فرهنگ سازی قرآنی، نظام سازی قرآنی و هماهنگ سازی امور قرآنی توجه شود و به طور کلی حکومت اسلامی اتفاق بیافتد به یقین زندگی قرآنی به یک دغدغه عمومی برای جامعه مبدل می‌شود.
وی افزود: زمانی که عمل به «منشور توسعه فرهنگ قرآنی» اتفاق بیفتد، زمینه حضور هنرمندانی‌ می‌شود که می توانند انس با قرآن را در کل جامعه به عنوان نیاز و دغدغه به زیبایی مطرح و اجرا کنند.
مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان با بیان اینکه به صرف تشکیل انبوه کلاس‌های قرآنی، تلاوت و یا حتی حفظ قرآن، فرهنگ و عمل به مفاهیم قرآنی اتفاق نخواهد افتاد، تاکید کرد: البته همه موافقند این کلاس‌ها و این سطح از آشنایی با قرآن است برای عمل مقدمه‌ای اما صرف اکتفا و ماندن روی این پله، نباید ما را از طی بقیه مسیر که عمل به مفاهیم اصلی قرآنی است باز دارد.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر نباید در آموزش‌های همگانی به تب انتقال اطلاعات قرآنی مبتلا بشویم چراکه هیچ تضمینی نیست جامعه‌ای که از سطح بالایی از حجم آگاهی اطلاعات قرآنی برخوردار است، جامعه ای الهی و قرآنی محسوب شود.
اخوان با بیان اینکه باید عطش نیاز به قرآن را در جامعه به وجود آوریم، تصریح کرد:وقتی توانستیم بگوییم و بفهمانیم قرآن همه نیازهای انسان را برطرف می‌کند، وقتی آموزش قرآن چه در تلاوت چه در حفظ و چه در آموزش مفاهیم قرآنی برطرف کردیم و زمانی که مسئولین جامعه از اشخاص حقوقی مانند رئیس جمهور و نماینده مجلس و وزیر و غیره تا پزشک و مهندس و روحانیون و حتی هنرمندان و همه کسانی که به عنوان الگو مطرح هستند، عامل به قرآن شدند آنگاه خواه ناخواه عموم مردم جامعه به سمت قرآن اقبال پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: اینجاست که جامعه به صورت خودجوش جلسات قرآنی تشکیل می دهند، اینجاست که در هر کوچه‌ای، یک خانه جلسات جزء خوانی برگزار می‌کند و آرام آرام این قرآن است که کوچه به کوچه و شهر به شهر تمام مرز حکومت جمهوری اسلامی را فرا خواهد گرفت و خود همین مردم و عموم جامعه بعد از درک عمیق مفاهیم قرآنی به آن عمل می‌کنند.
مدیر مدرسه علمیه ناصریه اصفهان با تاکید بر اینکه در این جامعه کسی دروغ نمی‌گوید، ربا نمی‌گیرد تهمت نمی‌زند دزدی نمی‌کند از ظلم و تحریم نمی‌ترسد، بیان داشت: در این جامعه قرض الحسنه وجود دارد، حتی عفو و بخشش جایگزین قصاص می شود، دوستی و محبت بین افراد جامعه فراگیر است، مستضعف حمایت می‌شود، شهادت و ایثار ارزش می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه البته این امر مگر با کمک رسانه، با زبان هنر، با هدایت مسئولین و عالمان و نخبگان و با حمایت خیرین میسر نمی‌شود، ابراز داشت: اگر هر کسی که نقش کوچکی در جامعه دارد اول قرآن را بشناسد و بعد به آن عمل کند در این صورت خود مردم به استقبال عمل به قرآن خواهند رفت.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.