تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۶
کد خبر : 14116

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور می‌انجامد

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور می‌انجامد

معاون وزیر: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور می‌انجامد به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش کارآمد در توسعه‌یافتگی کشور گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور منجر خواهد شد. مجتبی

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور می‌انجامد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش کارآمد در توسعه‌یافتگی کشور گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور منجر خواهد شد.

مجتبی زینی‌وند عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: میزان دسترسی مناسب افراد به آموزش با کیفیت در کنار مولفه‌های سلامت و امنیت، نشان‌دهنده این است که یک کشور تا چه میزان در مسیر منطقی توسعه‌یافتگی قرار دارد.
وی بهترین مرجع برای گره‌گشایی از آموزش و پرورش را شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها دانست و تصریح کرد: این امر به‌دلیل حضور مسوولان و مقامات بخش‌های مختلف یک استان در این شوراست.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مناسب‌سازی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شوراهای آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت‌ نهادها و خیران نیز در این زمینه استفاده شود.
وی شوراهای آموزش و پرورش را پیونددهنده نهادهای اجرایی، مردم، خیران و آموزش و پرورش بیان و خاطرنشان کرد: رئیسان این شوراها می‌توانند موتور محرکه آموزش و پرورش بوده و با استفاده از ظرفیت‌های یاد شده، آن را پویا کنند.
زینی‌وند اظهار داشت: در هیچ جای دنیا دولت‌ها به‌تنهایی از عهده مدیریت آموزش و پرورش برنمی‌آیند و به‌دلیل محدودیت‌ منابع و افزایش روزافزون انتظارات مردم، مدیریت حوزه آموزش و پرورش، پشتیبانی فکری و مالی همه نهادها و مردم را می‌طلبد.
وی با اشاره به‌اینکه در سال‌های گذشته اداره آموزش و پرورش اصفهان جزو استان‌های دارای کمبود نیروی انسانی بود، افزود: با این وجود و با مساعدت استاندار و شورای آموزش و پرورش استان، نیروی انسانی این اداره، ساماندهی و سال تحصیلی جدید بدون هیچ کلاس درس فاقد معلم، آغاز شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در باره مدارس غیردولتی نیز گفت: مدارس غیردولتی بخشی از وظایف تعلیم و تربیت را عهده‌دارند و باری از دوش دولت برداشته‌اند.
وی این مدارس را در تمام قوانین با مدارس دولتی کشور، مشترک و مدارس غیردولتی را یکی از موثق‌ترین زیرسیستم‌ها و تجلی مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش توصیف کرد.
زینی‌وند تاکید کرد: اگر مدارس غیردولتی تعطیل شوند باید چهار هزار کلاس درس جدید در کشور دایر شود.
وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز راه‌اندازی مدارس غیردولتی در اختیار شورای نظارت استانی بوده و آموزش و پرورش تشخیص‌دهنده این خواهد بود که در کدام مناطق، تراکم دانش‌آموزان بیشتر و نیاز به صدور مجوز مدارس غیردولتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارگروه ویژه‌ای برای گنجاندن نهج‌البلاغه در ساعات فوق برنامه دانش‌آموزان تشکیل خواهیم داد.
یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، عباس رضایی استاندار اصفهان و اعضای شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان