تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر : 18894

خدمات‌دهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم

خدمات‌دهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تشکیل شد.سید محمد قلمکاریان در نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: کانون ظرفیت‌های زیادی دارد و در تلاش برای بکارگیری این ظرفیت‌ها هستیم.وی افزود: دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خصوص محروم

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان: مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه تشکیل شد.
سید محمد قلمکاریان در نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت: کانون ظرفیت‌های زیادی دارد و در تلاش برای بکارگیری این ظرفیت‌ها هستیم.
وی افزود: دسترسی همه کودکان و نوجوانان به خصوص محروم و مستضعف به خدمات کانون، ارائه الگوی سالم، کشف و شکوفایی استعدادها و جهت بخشی به آن‌ها در راستای اهداف دینی و انقلابی، حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری، تقویت و اعتلای حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان در قالب تولید و نشر آثار ادبی و محصولات فرهنگی، طراحی شیوه‌های جذاب برای تحکیم ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه، توسعه و تجهیز مراکز و بکارگیری روش‌های نوین و تجربه شده در حوزه پرورش استعدادها از جمله راهبردها و سیاست‌های ما در کانون است.

چشم انداز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قلمکاریان با بیان اینکه ۹۹ برنامه برای سال ۹۹ داریم گفت: کسب رتبه اول دستگاه‌های اجرایی در استان و کارگاهی در کشور از چشم اندازهای کانون در سال ۹۹ و کسب رتبه اول دریافت تعداد و کیفیت جایزه در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز جزو چشم اندازهای تعیین شده برای سال ۱۴۰۰ است.

برنامه‌های کانون برای مناطق محروم و روستایی استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های سیار گفت: کتابخانه‌های سیار با هدف ارائه برنامه‌ها و خدمت رسانی به محله‌های محروم و حاشیه نشین شهر و مناطق روستایی استان که امکان دسترسی به مراکز کانون را ندارند در حال فعالیت می‌باشند.
وی در این خصوص گفت: مربیان این مراکز ضمن حضور در روستاها با استقرار در مجتمع‌های آموزشی، مدارس و مساجد علاوه بر امانت کتاب به اعضا، فعالیت‌های کانونی را نیز انجام می‌دهند.

تشکیل مرکز فراگیر اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز فراگیر اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در سال ۹۲ در مرکز شماره ۱ اصفهان گفت: این کودکان و نوجوانان در کنار سایر اعضا در این مرکز به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری می‌پردازند.
وی ادامه داد: این مراکز برای حضور این مخاطبان بهینه سازی شده و دارای امکانات صوتی، تصویری، رایانه‌ای و کتب بریل است.

فعالیت های فرهنگی کانون

سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه مراکز فرهنگی کانون، ضمن عضویت کودکان و نوجوانان و ارایه‌ی فعالیت‌های تخصصی کتابداری و ترویج فرهنگ مطالعه از قبیل روخوانی کتاب و شعر خوانی به معرفی کتاب می‌پردازند گفت: نمایش خلاق، بحث آزاد به منظور رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان، نمایش فیلم، قصه گویی، معرفی وقایع و مناسبت‌ها و انجام بازی‌های فردی و گروهی از جمله فعالیت‌های فرهنگی مراکز کانون است که توسط مربیان فرهنگی انجام می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان