تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 31828

۱۱هزار دانش آموز اصفهانی معتکف شدند

۱۱هزار دانش آموز اصفهانی معتکف شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اعتکاف حدود ۱۱ هزار دانش آموز اصفهانی با رویکرد ارتقای بصیرت در مساجد استان خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:مهدی نم نبات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این اعتکاف در کشور، بزرگترین از نوع خود

Print Friendly, PDF & Email

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از اعتکاف حدود ۱۱ هزار دانش آموز اصفهانی با رویکرد ارتقای بصیرت در مساجد استان خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:مهدی نم نبات روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این اعتکاف در کشور، بزرگترین از نوع خود محسوب می‌شود افزود: اعتکاف دانش آموزی استان اصفهان از روز گذشته در بالغ بر ۵۰ باب مسجد آغاز شده است.

وی اظهار داشت: این آیین با همکاری و همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و با حضور بیش از ۶۰۰ طلبه و مبلغ خواهر و برادر در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دانش آموزان در کنار انجام مراسم خاص اعتکاف با مباحث تبیینی و اعتقادی نیز آشنا می‌شوند و حلقه‌های معرفتی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت اعتکاف دانش آموزی گفت: آشنایی دانش آموزان با خودشناسی و اینکه بفهمند که در کنار درس خواندن باید به شناخت خود برسند تا بتوانند در مسیر زندگی و آینده سازی موفق باشند در این آیین مورد تاکید جدی قرار دارد.

نم نبات همچنین ویژگی خاص اعتکاف دانش آموزی را با اعتکاف دیگر اقشار جامعه درموضوع تربیتی و پرورشی دانست و گفت: از سویی بهترین و مطمئن ترین نقطه اتصال مبلغان دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که در قالب آن دانش آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا می‌شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باورها و اعتقادات ایرانی اسلامی نوجوانان تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای این مراسم معنوی قابل‌توجه است و می‌تواند سبب تقویت کمی و کیفی آن شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف پیش از آغاز این مراسم با ورود به سایتGOFTEMANRAZM.IR به‌صورت فردی و گروهی و با حداقل هزینه در این برنامه‌ معنوی ثبت‌نام کردند.

حدود یک میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.