تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 32155

بزرگترین صنعت فولاد کشور، موتور محرک جریان نوآوری است

بزرگترین صنعت فولاد کشور، موتور محرک جریان نوآوری است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور: امروز بزرگترین صنعت فولاد کشور، موتور محرک جریان نوآوری است و با نگاه واقع گرایانه و عملیاتی وارد عرصه نوآوری شده است   به گزارش دنیای اسرار:روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در جشنواره ” مسیر زاینده” در اصفهان افزود: لازم است مجموعه های و شرکت های بزرگ

Print Friendly, PDF & Email

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور:
امروز بزرگترین صنعت فولاد کشور، موتور محرک جریان نوآوری است و با نگاه واقع گرایانه و عملیاتی وارد عرصه نوآوری شده است

 

به گزارش دنیای اسرار:روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در جشنواره ” مسیر زاینده” در اصفهان افزود: لازم است مجموعه های و شرکت های بزرگ صنعتی مانند فولاد در زمینه دانش بنیان، سرمایه گذاری داشته باشند و بخشی از درآمدها و مسوولیت‌های اجتماعی خود را در این بخش صرف کنند.

 

وی اظهار داشت: امروز بزرگترین صنعت فولاد کشور، موتور محرک جریان نوآوری است و با نگاه واقع گرایانه و عملیاتی وارد عرصه نوآوری شده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زنجیره صنایعی مانند فولاد و مواد اولیه آن، گفت: نقطه ارزش و سود خالص برای شرکت های دانش بنیان این است که علم را به فناوری و نوآوری تبدیل می کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های خصوصی موفق همچون فولاد مبارکه برای اینکه بتوانند در بازار باقی بمانند باید سرمایه گذاری‌های خطر پذیر داشته باشند.

وی اضافه کرد: شاید بالغ بر ۱۰۰و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان با ارزوی های بلند است که یک تولید کننده بزرگ باشند اما این امکانپذیر نیست چون ایران کشوری نیست که شرکت‌های خصوصی کوچک توان سرمایه گذاری خطرپذیر را داشته باشد ،در این میان فقط شرکت ها و مجموعه های بزرگ و موفق مانند فولاد می توانند سرمایه گذاری خطرپذیر داشته باشند.

 

وی افزود: شرکت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر خصوصی می‌تواند کلید اتصال زنجیره ارزشمند به سرشاخه‌های اقتصادی باشد و محصول به بار اورد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه ما یکصد ابزار موثر از جمله قانون جهش تولید داریم، گفت: این ابزارها در اختیار جریان بهم‌رسانی زنجیره های ارزش در بالادست و پایین دست قرار دارد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش حمایتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اقدامات این معاونت در قالب برنامه‌ها و قوانینی مانند قانون جهش تولید، برنامه های حمایتی در زمینه های مالیات، ارزیابی مجموعه‌های دانش بنیان و معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی صورت می گیرد و مواردی مانند توسعه بیمه دانش بنیان و خدمات تامین مالی جدید را نیز در دستور کار داریم.

حبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.