تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر : 32232

۸۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اصفهان آموزش کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند

۸۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اصفهان آموزش کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند

در نشست مشترک آموزش و پرورش و هلال‌احمر استان مطرح شد؛ ۸۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اصفهان آموزش کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند نشست مشترک همکاری‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعیت هلال احمر استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل جمعیت در استان برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار: نشست

Print Friendly, PDF & Email

در نشست مشترک آموزش و پرورش و هلال‌احمر استان مطرح شد؛
۸۷ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اصفهان آموزش کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند
نشست مشترک همکاری‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و جمعیت هلال احمر استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرعامل جمعیت در استان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار: نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با مسئولان هلال احمر استان با حضور محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، محمدنوید متقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مهدی نم‌نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، آذرکیوان امیرپور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، محمد سلیمانی معاون امور جوانان هلال احمر استان و جمعی دیگر از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش و هلال احمر برگزار شد.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی هلال احمر را یکی از چهار تشکل قانونی در آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: زحمات هلال احمر در راستای اهداف آموزش و پرورش است و تربیت دانش‌آموزی که بتواند در حوادث خود و خانواده‌اش را نجات دهد از جمله راهکارهای مهم برای تربیت یک دانش‌آموز چندساحتی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش علاقه‌مند به افزایش سطح همکاری با هلال احمر است و در این زمینه آمادگی کامل دارد.

ابراهیمی در این جلسه همچنین خواستار آموزش کمک‌های اولیه به کارکنان آموزش و پرورش استان در قالب کلاس‌های امدادی توسط جمعیت هلال احمر شد و بر ضرورت توجه ویژه آن جمعیت به دانش‌آموزان به ویژه مدارس شبانه‌روزی تاکید کرد.

محمدنوید متقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه هلال احمر را دارای ۵ معاونت عملیاتی دانست که معاونت امداد و نجات تنها یکی از آن‌ها است و اذعان داشت: هرچند مردم هلال احمر را بیشتر با معاونت امداد و نجات می‌شناسند اما فعالیت‌های این جمعیت تنها منحصر به همین حوزه نیست و معاونت آموزش و پژوهش، درمان و توانبخشی، امور جوانان و امور داوطلبان نیز وظایف کلیدی و مهمی را برعهده دارند.

وی جذب، آموزش و ساماندهی دانش‌آموزان داوطلب را از جمله وظایف معاونت امور جوانان دانست و تصریح کرد: در ادبیات سازمان هلال احمر، اعضای زیر ۳۵ سال جوان نامیده می‌شوند که بخش قابل توجهی از آن‌ها دانش‌آموز هستند و در قالب همکاری با آموزش و پرورش می‌توان گام بلندی در راستای توانمندسازی آن‌ها برداشت.

متقی آموزش و پرورش را یکی از دستگاه‌های دارای بیشترین تعامل با هلال احمر دانست و افزود: با تفاهم‌نامه‌هایی نظیر طرح دادرس و طرح همتا که بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر منعقد شده است دانش‌آموزان مقابله با حادثه را از کودکی فراخواهند گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این‌که استان اصفهان همواره در زمینه تعامل آموزش و پرورش و هلال احمر در رتبه‌های اول تا سوم کشور بوده است عکس‌العمل مطلوب دانش‌آموزان در برابر حوادث واقعی را از جمله دستاوردهای این تعامل دانست و تصریح کرد: ما آمادگی داریم خانواده‌ی آموزش و پرورش را به عضویت هلال احمر درآورده و آموزش‌های مختلف مقابله با حوادث و بحران‌ها را به آن‌ها ارائه دهیم.

در ادامه محمد سلیمانی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به آخرین تفاهم‌نامه امضا شده ارائه آموزش‌های همگانی و تولید محتوا در حوزه مهارت‌های بشردوستانه را از جمله وظایف محول شده به جمعیت هلال احمر دانست و ابراز داشت: ما در زمینه‌ی تربیت مدرس آموزش‌های بشردوستانه و تولید محتوا برای انتشار در مجلات و نشریات آموزش و پرورش آماده همکاری هستیم.

وی هدف از اجرای طرح همتا را انتقال آموزش مقابله با حوادث به مقطع ابتدایی و درنتیجه کاهش مخاطرات طبیعی و آشنایی مقدماتی با امداد و کمک‌های اولیه دانست و اضافه کرد: سهمیه استان در این زمینه ۸۷ هزار دانش‌آموز است که در قالب گروه‌های ۱۱۲ نفره که نمادی از شماره تماس هلال احمر است آموزش خواهند دید.

سلیمانی همچنین به اجرای طرح دادرس اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون ۱۱ دوره از این طرح که جنبه کاربردی دارد برگزار شده است که بخشی از آن غیرحضوری و بخش دیگر حضوری است و مراحل مختلف شهرستانی، استانی و کشوری خواهد داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان درخصوص عضوگیری هلال احمر گفت: یک میلیون و چهارصد هزار نفر در کشور باید به جمعیت هلال احمر اضافه شود که حدود ۱۷۰ هزار نفر آن سهم استان اصفهان است و از این میزان، بالغ بر ۹۰ هزار نفر مربوط به معاونت امور جوانان است که دانش‌آموزان نیز می‌توانند جزئی از آن باشند و برای ثبت نام تنها کافی است به سایت هلال احمر مراجعه کنند.

وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه، با تأکید بر لزوم ادامه‌دار بودن برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به این دست مباحث علاقه‌مند هستند و در صورتی که مربی مناسب و باانگیزه برای آموزش انتخاب شود می‌تواند طرح موفقی باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.