تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 33060

آئین اختتامیه «مسابقه ملی نقشی برای شهر» برگزار می‌شود

آئین اختتامیه «مسابقه ملی نقشی برای شهر» برگزار می‌شود

    نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح با برگزاری آئین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، به کار خود پایان خواهد داد.   به گزارش دنیای اسرار:محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان و رئیس مسابقه ملی نقشی برای

Print Friendly, PDF & Email

 

 

نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، ساعت ۹:۳۰ صبح با برگزاری آئین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، به کار خود پایان خواهد داد.

 

به گزارش دنیای اسرار:محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان و رئیس مسابقه ملی نقشی برای شهر، با اعلام این خبر، تصریح کرد: «دکتر محمدحسن طالبیان، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عضو هیئت‌علمی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، به‌عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین تقدیر از طراحان و ایده‌پردازان برگزیده، رونمایی از کتاب مسابقه و اهدای گواهی به شرکت‌کنندگان منتخب از جمله برنامه‌های این آئین است.»

 

به گفته او، مسابقه نقشی برای شهر، شهریورماه ۱۴۰۱  با اعلام فراخوان برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های کاربردی ملهم از نقوش ۱۲ میراث ملی و جهانی اصفهان آغاز به کار کرد و در روند برگزاری مسابقه ۳ کارگاه علمی در راستای راهبری طراحان در مسیر درست خلق اثر برگزار شد.

در پایان مهلت ارسال آثار، ۲۰۰ اثر از ۸۰ طراح و ایده‌پرداز به دبیرخانه مسابقه رسید. جلسات داوری اولیه و نهایی انتخاب آثار با حضور داوران مسابقه برگزار شد و نتیجه آن، انتخاب آثار برگزیده بود.

 

ایزدخواستی همچنین افزود: «در آئین اختتامیه از طراحان و ایده‌پردازان سه اثر برگزیده، با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد. همچنین به سه اثر منتخب نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

کتاب مسابقه ملی نقشی برای شهر نیز دربردارنده ۲۸ اثر منتخب از ۲۶ هنرمند است که در روز اختتامیه از آن رونمایی می‌شود و کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.»

سه میراث جهانی بشر (مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام (جامع عباسی)) و ۹ میراث ملی ایران (دو منار دردشت، منار دارالضیافه، مقبره باباقاسم، مسجد علی، امامزاده درب امام، امامزاده اسماعیل، مسجد آقانور، بازار و حمام علی‌قلی آقا) ابنیه‌ای بودند که در این مسابقه از طراحان و ایده‌پردازان خواسته شد، با مطالعه نقوش و آرایه‌‎های تزئینی موجود در این بناها به ارائه طرح‌های کاربردی در زمینه گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری برای محیط پیرامون همین بناها بپردازند.

مسابقه نقشی برای شهر، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شده است.

مرتضی بخردی (معمار، مرمتگر، عکاس و مدرس دانشگاه)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک، عکاس، مدیر هنری و مدرس دانشگاه) و مرتضی نعمت‌الهی (هنرمند مجسمه‌ساز و مدرس) نیز داوری آثار را برعهده داشتند.

 

از علاقه‌مندان به حضور در آئین اختتامیه مسابقه ملی نقشی برای شهر، دعوت می‌شود که پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ صبح به آدرس اصفهان، خیابان باغ‌گلدسته، کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، مراجعه نمایند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان