تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 33304

پیش‌بینی ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی صنعت در دانشگاه اصفهان

پیش‌بینی ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی صنعت در دانشگاه اصفهان

پیش‌بینی ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی صنعت در دانشگاه اصفهان سرپرست مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اصفهان گفت: امسال و برای نخستین بار ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی در صنعت و جامعه در کنکور سراسری برای این دانشگاه پیش بینی شده است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:ایمان خسروی افزود: دانشگاه اصفهان بطور جدی از

Print Friendly, PDF & Email

پیش‌بینی ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی صنعت در دانشگاه اصفهان
سرپرست مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اصفهان گفت: امسال و برای نخستین بار ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی در صنعت و جامعه در کنکور سراسری برای این دانشگاه پیش بینی شده است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:ایمان خسروی افزود: دانشگاه اصفهان بطور جدی از سال گذشته پیگیر تنظیم و تدوین شیوه نامه طرح “راتبه شغلی شیخ بهایی” یا بورس تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری و دانشجویان در صنعت و جامعه و اجرای آن بود که با تلاش های صورت گرفته پذیرش دانشجوی بورسیه تحصیلی از مهر امسال در این دانشگاه آغاز می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تقاضای واحدهای صنعتی و خصوصی استان ۲۵۰ سهمیه بورسیه تحصیلی در صنعت و جامعه برای کنکور سراسری که تیر امسال برگزار می شود، در نظر گرفته و به سازمان سنجش اعلام نیاز شده است.

خسروی با اشاره به اینکه این بورسیه های تحصیلی در ۲۵ رشته فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی و از سوی ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی خصوصی با مشارکت فعال کانون کارفرمایان برتر استان اصفهان تعریف شده است، اضافه کرد: در این طرح بنیاد نخبگان استان نقش اساسی در حمایت های مادی و معنوی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه این طرح در اسفند ۱۴۰۱ در شورای سیاستگذاری اشتغال دانشگاه تصویب و در فروردین‌ امسال به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسید، خاطرنشان کرد: یک جلسه نیز با حضور بیش از ۴۰ واحد صنعتی و شرکت های فعال استان در فروردین امسال در دانشگاه برگزار و حدود ۳۵۰ سهمیه برای بهره مندی از طرح بورس تحصیلی از سوی صنایع درخواست شد که پس از پالایش های صورت گرفته ۲۵۰ سهمیه تایید شد.

خسروی از جمله اهداف و مزیت های اجرای این طرح را اشتغال دانشجویان مستعد در صنایع استان اصفهان، ورود دانشجو از ابتدای تحصیل به محیط واقعی کسب و کار، استفاده از تجربه واحدهای تولیدی و اقتصادی، امنیت شغلی از ابتدای تحصیل و جلوگیری از مهاجرت دانش آموزان و دانشجویان برتر و نخبه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امکان گذراندن دوره خدمت وظیفه سربازی برای دانشجویان پسر در واحد اقتصادی مربوطه پس از فراغت از تحصیل یکی از مزیت های این طرح است، گفت: بنیاد نخبگان در این طرح در مواردی مانند پرداخت بخشی از کمک‌هزینه به داوطلب یا دانشجوی مشمول طرح و تسهیل فرآیند نظام وظیفه در قالب بهره‌مندی از جایزه شهید صیاد شیرازی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه طرح راتبه شغلی شیخ بهایی علاوه بر داوطلبان کنکور سراسری برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از سال تحصیلی دوم به بعد نیز در نظر گرفته شده است، افزود: از دانشجوی مشمول طرح (راتبه‌گیر) تعهدات لازم برای خدمت در واحد اقتصادی مربوطه پس از فراغت از تحصیل گرفته می‌شود و واحد اقتصادی نیز ضمانت‌نامه لازم جهت جذب راتبه‌گیر پس از پایان یافتن دوره تحصیلی را ارائه خواهد کرد.

خسروی درباره چگونگی پذیرش داوطلبان کنکور سراسری در طرح بورس تحصیلی صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان، توضیح داد: پس از اعلام نیاز سهمیه به سازمان سنجش، رشته‌های مشمول طرح در دفترچه انتخاب کنکور رشته مشخص می‌شود و داوطلبانی که این کدرشته‌ها را انتخاب کنند در صورت کسب امتیاز لازم برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

سرپرست مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اصفهان ادامه داد: مصاحبه توسط کمیته راتبه متشکل از اعضای دانشگاه، بنیاد نخبگان و اعضای واحد اقتصادی مربوطه برگزار می شود که در آن ارزیابی علمی و روانشناسی داوطلب صورت می گیرد و سپس برای افراد برگزیده یک قرارداد چهارجانبه بین دانشگاه، بنیاد نخبگان، واحد اقتصادی و راتبه‌گیر منعقد می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.