تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر : 33360

گسترش ارائه خدمات توانبخشی و تخصصی در دستور کار هلال احمر اصفهان است

گسترش ارائه خدمات توانبخشی و تخصصی در دستور کار هلال احمر اصفهان است

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: گسترش ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی درمانی و توانبخشی به بیماران از برنامه‌ها و راهکارهای پیشرفت این نهاد محسوب می‌شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محسن امینی هرندی، روز سه‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز توانبخشی و درمانی هلال احمر استان اصفهان به مناسبت

Print Friendly, PDF & Email

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: گسترش ارائه خدمات تخصصی و اختصاصی درمانی و توانبخشی به بیماران از برنامه‌ها و راهکارهای پیشرفت این نهاد محسوب می‌شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محسن امینی هرندی، روز سه‌شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز توانبخشی و درمانی هلال احمر استان اصفهان به مناسبت “هفته هلال احمر” افزود: در مراکز توانبخشی این نهاد ارائه انواع خدمات درمانی انجام می‌گیرد اما حرکت بسوی ارائه خدمات تخصصی برای بیماری‌های مختلف از ضروریات کار ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بیماری های قلب و عروق، انواع سکته‌های مغزی، ام اس و دیگر بیماری‌ها می‌توانند در زُمره ارائه خدمات تخصصی قرار بگیرند تا بتوانیم شرایط بهتری را برای بیماران مهیا سازیم.

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر اصفهان تصریح کرد: نبود اینگونه خدمات تخصصی، ما را از مراکز درمانی و توانبخشی کشورهای دیگر بویژه کشورهای اروپا متفاوت کرده است بنابراین باید بکوشیم ارتقا و تخصصی سازی سطح خدمات را در برنامه کاری خود بگنجانیم تا از این طریق شاهد رشد و تعالی مجموعه خویش باشیم.

امینی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۱ مرکز یا شعبه توانبخشی در استان فعالیت دارند و سه مرکز جامع توانبخشی در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و گلپایگان مستقر است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز درمانی و توانبخشی در شهرستان‌های نطنز، فریدونشهر و خور و بیابانک امسال در دستور کار ماست، البته قرار بود مرکز نطنز در هفته هلال احمر امسال به بهره‌برداری برسد اما به احتمال زیاد در هفته دولت در چرخه ارائه خدمات قرار خواهد گرفت.

معاون هلال احمر اصفهان گفت: مباحث درمانی، مشاوره، واکسیناسیون، کاردرمانی، ساخت انواع پُروتز و اُرُتز(مجموع وسایل برای اصلاح وضعیت اندام یا عضو) و استفاده آن برای بیماران و معلولان از جمله فعالیت‌های مراکز مورد اشاره است.

۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت “روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر” نامگذاری شده است.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.