تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 34047

بازدید ۱۲۰ نفر بانوان شاغل در آبفای استان اصفهان از نیروگاه و سد زاینده رود

بازدید ۱۲۰ نفر بانوان شاغل در آبفای استان اصفهان از نیروگاه و سد زاینده رود

به همت مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده، ۱۲۰ نفر بانوان شاغل در آبفای استان اصفهان از نیروگاه و سد زاینده رود بازدید کردند . به گزارش دنیای اسرار:نوشین منصوریان با بیان اینکه در دهه کرامت و نیز با هدف تحقق شعار سال شرکت، بازدید ۱۲۰ نفر از بانوان متقاضی از نیروگاه و سد

Print Friendly, PDF & Email

به همت مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده، ۱۲۰ نفر بانوان شاغل در آبفای استان اصفهان از نیروگاه و سد زاینده رود بازدید کردند .

به گزارش دنیای اسرار:نوشین منصوریان با بیان اینکه در دهه کرامت و نیز با هدف تحقق شعار سال شرکت، بازدید ۱۲۰ نفر از بانوان متقاضی از نیروگاه و سد زاینده رود انجام گرفت تصریح کرد: افزایش اطلاعات و دانش بانوان شاغل در آبفا از منابع آبی استان یکی از دلایل برگزاری این برنامه بود، بطوری که بانوان درطی این بازدید با مباحث تولید انرژی برق آبی، کنترل سیلاب های فصلی، تنظیم آب کشاورزی و تأمین آب مورد نیاز شرب و صنایع مستقر در اصفهان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب به خصوص زمانی که منابع آب در محدودیت قرار می‌گیرد از اهمیت خاصی برخوردار است تصریح کرد: اعمال مدیریت مناسب در زمینه‌های تامین، توزیع، کنترل و حفظ کیفیت آب و همچنین شیوه‌های مصرف آب نقش تعیین‌کننده‌ای در بهره‌گیری از این منابع محدود دارد، همچنین زنان نقش گسترده ای در اداره امور خانواده دارند پس لازم است این گروه از افراد جامعه توجه ویژه‌ای به رعایت الگوی مصرف بهینه آب داشته باشند.

مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده آبفای استان اصفهان افزود: بانوان نقش مهمی در مدیریت مصرف آب بازی می‌کنند و به دلیل وجود همین نقش، زنان باید دارای دانش قابل‌توجهی در ارتباط با منابع آب باشند تا فعالیت‌های اساسی در زمینه مدیریت مصرف آب در محیط خانواده و جامعه ایفا نمایند.

منصوریان با اشاره به اینکه زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب هستند و همچنین از مشارکت‌کنندگان اصلی در امر مدیریت مصرف آب می‌باشند خاطرنشان ساخت: بانوان به دلیل موقعیتی که در خانواده دارند می‌توانند آموزش ‌دهندگان مجربی در زمینه‌های مختلف مصرف آب باشند و از طرفی به دلیل اینکه زنان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سروکار دارند مجری تغییر فرهنگ آب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر زنان بتوانند ابعاد مدیریت مصرف را در حین مصرف رعایت نمایند می‌توانند گامی اساسی در جهت اصلاح الگوی مصرف بردارند، این درحالیست که زن به عنوان مادر یا معلم در انتقال فرهنگ بایستی خود الگوی مناسب و شایسته‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه یک زن به عنوان راهنمای اجتماعی خانواده باید درک عمیقی از مشکلات کم آبی و راه‌کارها ی آن داشته باشد تا سنت‌های غلط را نادیده گرفته و عادت‌های اشتباه را از بین ببرد، اظهارداشت: به همین دلیل مسابقه «آب لبخند زندگی و مصرف هوشمند» برای بانوان حاضردر گروه سوم بازدید از سد زاینده رود برگزار شد و به مناسبت ولادت امام رضا (ع) به قید قرعه به ۸ نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه هدایایی اهداء شد.

وی مصرف را یکی از شاخص‌ها و مولفه‌های اصلی و بازتابی از الگوهای ذهنی و رفتاری اعضای هر جامعه دانست و بیان داشت: مصرف نمادی از هویت و فرهنگ هر جامعه است و فرهنگ نیز در تعیین نقطه آغاز الگوی مصرف نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، بنابراین بانوان آبفا به عنوان دوستدار و حامیان آب معرفی شدند تا زمینه های نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه را فراهم نمایند و از منابع محدود آبی در کشور محافظت کنند.

گفتنی است: سد زاینده رود در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان، بر رودخانه زاینده رود در شهرستان چادگان استان اصفهان واقع شده است و در سال ۱۳۴۹ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.