تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 34286

برچسب انرژی یکی ازمهم ترین راهکار کاهش مصرف برق

برچسب انرژی یکی ازمهم ترین راهکار کاهش مصرف برق

  اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند. به گزارش دنیای اسرار: نحوه

Print Friendly, PDF & Email

 

اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.
به گزارش دنیای اسرار: نحوه پرداخت پاداش بدین صورت است که به ازای هرکیلووات ساعت از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان پاداش درنظر گرفته می‌شود. در این طرح میزان برق مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌شود و مشترکان به صورت پلکانی حائز دریافت پاداش صرفه‌جویی خواهند شد؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد مشترکان می‌توانند در این طرح شرکت کنند اما در سال گذشته فقط مشترکانی می‌توانستند شرکت کنند که مصرف برق آنها زیر الگوی مصرف باشد.

مهندس مهرداد دادخواه مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق بیان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه توجه به برچسب انرژی هنگام خرید وسایل برقی مانند یخچال ، فریزر است که باید همیشه به برق وصل باشند، زیرا برچسب انرژی کیفیت محصولات را از نظر مصرف انرژی نشان می دهد و هر چه این شاخص به رنگ سبز نزدیک تر باشد دارای کمترین مصرف و بیشترین کارایی است.

وی پیشنهاد می کند: بهتر است در ایام گرم سال از کولر آبی با دور کند استفاده شود و چنان چه از کولر گازی استفاده می شود دمای آن باید دمای آسایش یعنی حداقل ۲۴ درجه تنظیم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اتخاذ روش های ساده می توان میزان مصرف برق را کاهش داد به طور مثال نباید یخچال و اجاق گاز را در کنار هم قرار داد، لامپ های پر مصرف را می توان با لامپ ها یLED جایگزین کرد و استفاده از وسایل پر مصرف را به ساعات پایانی شب و بعد از ۲۲ موکول کرد و در ساعات پیک مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ است، استفاده از وسایل برقی پر مصرف را به صفر رساند.

مهندس دادخواه بر این باور است که : همراهی بخش مصارف خانگی کمک بسزایی در صرفه جویی برق خواهدکرد؛ شرکت توزیع برق اصفهان در این راستا کار فرهنگی را از طریق آموزش در مدارس آغاز نمود و بیش از هزاران دانش آموز در خانه فرهنگ شرکت توزیع برق و در مدارس آموزش های لازم را دیدند که اثرات قابل توجهی داشته است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : استفاده از تبلیغات محیطی از جمله عرش پل ها و تلویزیون های شهری در ایجاد فرهنگ سازی مدیریت مصرف در این سالها موثر بوده است .

وی در بخش دیگر به مصرف ادارات نیز اشاره کرد و گفت : در گذشته نیز شاهد مدیریت مصرف برق در بخش ادارات بودیم و امسال قدری برنامه ریزی های دقیق تر انجام شده است؛ لازم است مصرف برق ادارات در ساعات کار ۳۰ درصد و بعد از خاتمه کار ۶۰ درصد کاهش پیدا کند که با خاموش کردن دستگاه های سرمایشی تا حد زیادی به این امر می رسیم .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.