تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر : 34718

ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۲ میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۲ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۲ میلیون مترمکعب رسید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود را ۶۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد. به گزارش  دنیای اسرار، حسن ساسانی در آغاز نشست تخصصی حقوق آب در منطقه چهار کشور که با حضور مسئولان قضائی برگزار شد، به ارائه آماری

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۲ میلیون مترمکعب رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود را ۶۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش  دنیای اسرار، حسن ساسانی در آغاز نشست تخصصی حقوق آب در منطقه چهار کشور که با حضور مسئولان قضائی برگزار شد، به ارائه آماری از آخرین وضعیت سد زاینده‌رود پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال آبی (مهرماه ۱۴۰۱) تاکنون در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود یک‌هزار و ۴۹۵ میلیمتر بارندگی شده است و حجم ورودی آب به سد زاینده رود در سال آبی کنونی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی می‌شود.

وی ذخیره کنونی سد زاینده رود را ۶۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: امید است سال آبی جدید (مهر ماه ۱۴۰۲) را با پشتوانه مطلوبی آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در ادامه یا بیان اینکه حقوق آب در سراسر کشور چالش‌های متفاوتی دارد، ابراز داشت: این موضوع در حوضه آبریز زاینده‌رود از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار است.

ساسانی ادامه داد: با توجه به مشکلات و تخلفات در این حوضه، شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اقدام به راه‌اندازی سامانه ۳۸۴۸ یگان حفاظت منابع آب کرد که در این سامانه بصورت شبانه روزی تخلفات متعدد در حوزه آب‌های سطحی و زیرزمینی شامل حفاری‌های غیرمجاز، برداشت غیرمجاز، ساخت و سازهای غیرمجاز، تجاوز به حریم و بستر رودخانه، مسائل کیفی آب، آب فروشی و … از طریق گزارشات مردمی دریافت و به‌سرعت رسیدگی می‌شود.

۲۰۳۱ دستگاه حفاری چاه توقیف شد

وی افزود: از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۴۴ هزار و ۸۳۵ تماس در سامانه ۳۸۴۸ یگان حفاظت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ثبت شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۸ تماس منجر به عملیات شده که در حوزه آب‌های زیرزمینی ۲ هزار و ۳۱ دستگاه حفاری توقیف و ۲ هزار و ۶۱۲ حلقه چاه مسدود و مسلوب المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، همکاری دستگاه قضائی استان با این نهاد را بسیار مسئولانه، مجدانه و پیگیر خواند و گفت: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان در خصوص پیشگیری از تخلفات همواره شرکت آب منطقه‌ای را همراهی و حمایت کرده‌اند.

نشست تخصصی حقوق آب منطقه چهار کشور با حضور مسئولان دادگستری استان اصفهان و شرکت‌های آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد و قم به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان طی دو روز برگزار شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان