تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر : 34778

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

  دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش دیپلماسی ملل باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد. به گزارش دنیای اسرار، دکتر سید امیر مسعود شهرام نیا در این خصوص اظهار داشت: کنگره با همکاری تشکل های دانشجویی

Print Friendly, PDF & Email

 

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: به منظور گسترش دیپلماسی ملل باید از تمام ظرفیت کشورها اعم از علمی، هنری و فرهنگی استفاده و دیپلماسی عمومی را شکل داد.

به گزارش دنیای اسرار، دکتر سید امیر مسعود شهرام نیا در این خصوص اظهار داشت: کنگره با همکاری تشکل های دانشجویی و اتحادیه انجمن های علوم سیاسی کشور طی روزهای ۱۸ و ۱۹ برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: پیشتر نقش مکان های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین کنگره های کمرنگ تر بود و این در حالی که امروزه برای شکل دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و. دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، روسای دانشگاه ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در جهت تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.
دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل افزود: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز می‌توان انواع دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.
وی گفت:استان ها و شهرهای ایران هر یک ظرفیت های خاص خود را دارد و می‌توان از این ظرفیت ها و همچنین جاذبه های گردشگری، اقتصاد و صنعت برای دیپلماسی عمومی بهره برد.
دکتر شهرام نیا ادامه داد: مراکز آکادمیک و آموزش عالی بالاترین مساحت را در کشور دارد و از این ظرفیت نیز می‌توان در جهت دیپلماسی علمی و فرهنگی بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف نمی‌توان طی دو روز برگزاری کنگره به گسترش دیپلماسی ملل دست یافت بلکه با استمرار آن ممکن خواهد بود.
دکتر شهرام نیا بیان داشت : در این کنگره دو روزه شاهد حضور دیپلمات ها و سفرای کشورهای اتریش، لهستان، کرواسی، مالزی، تاجیکستان، رومانی، روسیه، کره جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.