تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر : 35041

احداث هنرستان در قلب مرکز صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط آموزش و پرورش اصفهان

احداث هنرستان در قلب مرکز صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط آموزش و پرورش اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد؛ احداث هنرستان در قلب مرکز صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط آموزش و پرورش اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایده هنرستان‌های جوار صنعت از استان اصفهان آغاز و تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شد و دیروز، کلنگ مدرسه‌ای را در شهرک صنعتی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد؛

احداث هنرستان در قلب مرکز صنعتی برای نخستین بار در کشور توسط آموزش و پرورش اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایده هنرستان‌های جوار صنعت از استان اصفهان آغاز و تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شد و دیروز، کلنگ مدرسه‌ای را در شهرک صنعتی علویجه منطقه مهردشت به زمین زدیم که برای نخستین بار در قلب یک مرکز صنعتی ساخته خواهد شد.

 

به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های فرهیخته کمک به دیگران است که نخستین اثر آن، به خود فرد برمی‌گردد.

 

وی افزود: روز گذشته، تفاهم‌نامه خوبی بین آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان پیرامون دراختیار گذاشتن ۲۰۰ مدرسه محله‌محور در سطح شهر استان امضا شد تا فضای این مدارس در نوبت بعدازظهر برای ورزش عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد.

 

ابراهیمی با اشاره به تأثیر ورزش بر سلامت جسمی و روحی افراد، بیان داشت: فقر حرکتی و چاقی در برخی از افراد و به‌طور خاص، دانش‌آموزان وجود دارد که زمینه‌ساز مشکلات و بیماری‌های مختلفی است و به همین جهت، این تفاهم‌نامه شادابی و سلامت بیشتر جامعه را درپی‌خواهد داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در این طرح، دانش‌آموزان دیروز، امروز و فردا می‌توانند در کنار یک‌دیگر و زیرنظر مربی به ورزش بپردازند که مدارس مجری طرح، در روزهای زوج میزبان بانوان و روزهای فرد میزبان آقایان خواهیم بود.

 

وی عنوان داشت: با توجه به رویکرد جامعه و برنامه‌های توسعه ششم و هفتم، درصدد افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش هستیم تا نیمی از دانش‌آموزان در این شاخه‌ها تحصیل کنند و یکی از برنامه‌های ویژه استان اصفهان در این زمینه، هنرستان‌های جوار صنعت است.

 

ابراهیمی با بیان این‌که ایده هنرستان‌های جوار صنعت از استان اصفهان شروع شد، ابراز داشت: این ایده، تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شد و دیروز، کلنگ مدرسه‌ای را در شهرک صنعتی علویجه منطقه مهردشت به زمین زدیم که برای نخستین بار در قلب یک مرکز صنعتی ساخته خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در این هنرستان، که به صورت کاملاً خیرساز و توسط صاحب صنعت ساخته خواهد شد، دانش‌آموز مباحث تئوری را در کلاس درس و مباحث عملی را در کارخانه فراخواهد گرفت که موجب تربیت کارگر ماهر برای صنعت و تأمین شغل قطعی برای دانش‌آموز خواهد شد و درحقیقت، دانش‌آموزان در این مدرسه تجربه و تخصص را درکنار هم فراخواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های حوزه آموزش در کشور ما، این است که آموزش و صنعت هریک مسیر خود را می‌روند و به همین دلیل، گاه شاهد تحصیل‌کردگان بدون مهارت و بیکار در جامعه هستیم و از دیگر سو، صنعت نیز نیازمند کارگران ماهری است که آن‌ها را نمی‌یابد و در قالب این طرح، ارتباط و اتصال صنعت و آموزش اتفاق خواهد افتاد.

 

ابراهیمی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دبیری در روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه، بیان کرد: در این آزمون، دبیران متوسطه اول، متوسطه دوم و فنی‌وحرفه‌ای پذیرش خواهند شد و فرایند مصاحبه و ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری نیز که از یک ماه پیش شروع شده است در هفته جاری به پایان خواهد رسید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: شیوه جدید ارزیابی، که طی آن در هر روز تنها ۶ نفر در هر کانون ارزیابی مورد بررسی قرار می‌گیرند، موجب انتخاب معلمانی خواهد شد که شایستگی‌های لازم را داشته باشد و در نتیجه بهترین افراد، برای تدریس به دانش‌آموزان برگزیده خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.