تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 37031

هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

  در یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت» ۱۷ هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند   مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون بالا و دیابت پس از گذشت یک ماه

Print Friendly, PDF & Email

 

در یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت»

۱۷ هزار فرد مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در اصفهان شناسایی شدند

 

مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۷ هزار نفر مشکوک به ابتلا به فشار خون بالا و دیابت پس از گذشت یک ماه از اجرای «پویش ملی سلامت» در این استان شناسایی شدند.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، «پویش ملی سلامت»(غربالگری دیابت و پُرفشاری خون) از ۲۰ آبان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور آغاز شد و تا پانزدهم دی امسال ادامه دارد؛ در این پویش غربالگری دیابت و پُرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است.

 

رامش حسین‌خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت در استان اصفهان تاکنون حدود ۴۱۷ هزار نفر غربالگری فشار خون و دیابت شدند.

 

وی ادامه داد: از بین این افراد تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و حدود پنج هزار نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

 

حسین‌خانی با بیان اینکه این افراد به پزشکان مراکز بهداشت برای تشخیص قطعی بیماری ارجاع شدند، تاکید کرد: شناسایی و تشخیص زودهنگام فشار خون بالا و دیابت می تواند از ابتلا به سایر بیماری ها و تحمیل عوارض زیاد مانند سکته قلبی و مغزی پیشگیری کند.

 

وی همچنین با اشاره به شناسایی حدود ۴۰ هزار مشکوک به “پری دیابت”(پیش دیابت) در پویش ملی سلامت در استان در یک ماه گذشته گفت: شناسایی این افراد برای نظام بهداشت و درمان بسیار مهم است زیرا اگر مراقبت های سلامتی آنها زود شروع نشوند در ۲ تا پنج سال آینده به دیابت مبتلا می شوند.

 

مسوول برنامه دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جامعه مورد هدف در پویش ملی سلامت در استان حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، از افراد بالای ۱۸ سال خواست تا با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت در این پویش شرکت کنند.

 

حسین‌خانی با اشاره به برپایی میزهای خدمت در بیمارستان‌های استان برای پویش ملی سلامت خاطرنشان کرد: در نماز جمعه هفته گذشته نیز میز خدمت غربالگری فشار خون و دیابت در شهرها برپا شد.

 

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت در حدود یکهزار خانه بهداشت و پایگاه و مرکز سلامت استان اصفهان اجرا می شود، از مردم خواست تا هنگام مراجعه برای غربالگری ناشتا باشند و اگر آزمایش خون مربوط به حداقل ۶ ماه گذشته دارند، همراه خود بیاورند.

 

وی با اشاره به شیوع بالای فشار خون بالا و دیابت در جامعه تصریح کرد: در استان اصفهان از هر سه نفر یک نفر مبتلا به فشار خون بالاست و از هر هفت نفر یک نفر دیابت دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.