تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر : 38428

اصفهان نیازمند ۱۴۰۰ اتوبوس جدید است

اصفهان نیازمند ۱۴۰۰ اتوبوس جدید است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: اصفهان نیازمند ۱۴۰۰ اتوبوس جدید است رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اینکه تعداد اتوبوس‌های شهر اصفهان به وضعیت مطلوبی برسد، باید ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقلی این کلانشهر اضافه شود تا سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها نیز کاهش پیدا کند. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اصفهان نیازمند ۱۴۰۰ اتوبوس جدید است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اینکه تعداد اتوبوس‌های شهر اصفهان به وضعیت مطلوبی برسد، باید ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقلی این کلانشهر اضافه شود تا سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش دنیای اسرار:ابوالفضل قربانی با اشاره به تصمیمات کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در سال گذشته اظهار کرد: این تصمیمات در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تأیید همه اعضا رسید و به شهرداری ارسال شد.

وی افزود: یکی از این تصمیمات، راه‌اندازی فاز نخست خط دو مترو اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس تا پایان ۱۴۰۳ است که برای آن بیشترین رقم بودجه در نظر گرفته شده تا در زمان مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کم شدن سرفاصله خط اتوبوس‌ها از اقدامات دیگر این کمیسیون است، تصریح کرد: برای اینکه تعداد اتوبوس‌های شهر اصفهان به وضعیت مطلوبی برسد، باید ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقلی این کلانشهر اضافه شود تا سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها نیز کاهش پیدا کند.

قربانی با بیان اینکه امروزه در سراسر جهان اتوبوس های برقی به یکی از مهم‌ترین وسایل برای افزایش کیفیت سیستم ناوگان حمل‌ونقل و کاهش انتشار آلودگی تبدیل شده، ادامه داد: موضوع برقی‌سازی اتوبوس‌ها برای کاهش آلودگی‌های محیط زیست، آلودگی صوتی، بهبود وضعیت و خدمات بهتر در کمیسیون به تصویب رسیده و مقدمات حضور این اتوبوس‌های برقی فراهم شده است تا در سال جاری شهروندان اصفهان شاهد عبور و مرور اتوبوس‌های برقی باشند.

وی با اشاره به استفاده از نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان بیان کرد: یک دستگاه اتوبوس برقی به‌صورت آزمایشی و برای تست به این کلانشهر آمد و نوروز ۱۴۰۳ در خیابان‌های سطح شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

«اصفهان من» از نظر ارزشمندی برابر با پروژه بزرگ تونل شهید آقاخانی است

قربانی با اشاره به تصویب تکمیل پروژه رینگ چهارم خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد و به تصویب اعضای شورا رسید، همچنین بودجه خوبی برای تکمیل رینگ چهارم در نظر گرفته شد که در سال جاری شاهد بهره‌برداری از بخش شرقی و جنوبی آن هستیم، به گونه‌ای که رینگ چهارم بتواند از سپاهان‌شهر تا نزدیکی‌های دولت‌آباد به شهروندان خدمات ویژه‌ای ارائه دهد.

وی با اشاره به موضوع روان‌سازی ترافیک در سطح شهر ادامه داد: استفاده از تجهیزات بهتر برای روان‌سازی ترافیک نیز در کمیسیون مطرح بوده است.

قربانی اضافه کرد: یکی از اقدامات مفید در حوزه فناوری و اطلاعات که در کمیسیون مطرح شد، هوشمندسازی در سطح شهر اصفهان بود که در حال حاضر اقدامات تأثیرگذاری نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اپلیکیشن «اصفهان من» تصریح کرد: ممکن است این نرم‌افزار در دید مردم و بسیاری از مسئولان به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ارزشمند محسوب نشود، اما این نرم‌افزاری که در حال حاضر در اختیار مردم است از نظر ارزشمندی برابر با پروژه بزرگ تونل شهید آقاخانی است، زیرا با استفاده از این نرم‌افزار شهروندان برای دریافت خدمات شهرداری نیاز به حضور ندارند که امیدواریم این نرم‌افزار روزبه‌روز بیشتر تکامل پیدا کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.